کشف ۲۵ کیلوگرم مواد پیش ساز شیشه و دستگیری 2 نفر در مریوان

0
1429

 هاوار: بنا بر خبر وبسایتهای محلی، نیروهای انتظامی ۲۵ کیلوگرم مواد پیش ساز شیشه را کشف و ۲ نفر مرتبط با آنرا در شهرستان مریوان دستگیر نموده اند.

همچنین  یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروزر نیز در این زمینه توقیف شده است.

انتشار اخبار دستگیری این مقدار از مواد مخدر شیشه و دستگیری دو نفر در این زمینه، در حالیست که بنا بر منابع موثق و مدارک مستند، قسمت عمده افراد اصلی پخش کننده های مواد مخدر در سطح شهر مریوان و دیگر شهرهای کوردستان، از عوامل و افراد وابسته به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی می باشند.

کارشناسان مسائل خانواده، وجود فراوان و ارزان و در دسترس مواد مخدر و فزونی آمارهای معتادان را از عوامل اصلی فروپاشی خانواده،بشمار می آورند.

اعتیاد به مواد مخدر به عنوان جدی ترین مسئله اجتماعی ایران ، وجوه مختلف جامعه شناسی ، روانشناسی ،حقوقی و سیاسی و ……. دارد. به عبارتی دیگر رابطه اعتیاد با مسائل اجتماعی ،ارتباطی دو جانبه است ،از یک سوء اعتیاد جامعه را به رکود و انحطاط می کشاند و از سوی دیگر پدیده ای است که ریشه در مسائل اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جامعه دارد . اعتیاد گرایش فرد را به اصول اخلاقی و معنویی و اندیشهای اجتماعی کاهش می دهد . بیماری اعتیاد نه تنها فرد معتاد را دچار مشکل می کند بلکه اعضای خانواده را نیز با چالش هایی رو برو می کند .

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here