برگزاری مراسم روز جهانی مهاجرت در شهر “وان” ترکیه

0
4830

هانا: به مناسبت روز جهانی مهاجرت، از طرف اداره مهاجرت شهر “وان” مراسمی در تاریخ ١٨/١٢/٢٠١٩ برای پناهجویان و پناهندگان در این شهر برگزار گردید.

گزارش از: سیروان منصوری
در این مراسم که نمایندگانی از بزرگان شهر و قشر دانشگاهی حضور داشتند، بیاناتی در خیرمقدم و پیشوازی از پناهندگان ایراد گردید. سپس تعدادی از دانشجویان سوری و عراقی که پناهنده هستند، دیددگاهها و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذاشتند و خاطراتی از دوران پناهندگی خود در ترکیه بیان کردند و ضمن بیان خواسته ها و مطالباتشان از دولت ومردم ترکیه، از زحمات دولت و اداره مهاجرت تشکر کردند.
همچنین تعدادی از هنرمندان پناهنده که در میانشان گروهی کوچک از مجسمه سازان، نقاشان,عکاسان وهنرمندان بافنده تابلو فرش حضور داشتند، با به اشتراک گذاشتن هنرهایشان و با زبان هنر صدای مهاجرین وپناهندگان را منتقل کردند. در ادامه هنرمندان نوزنده و خواننده در جلسه به اجرا پرداختند.
در این مراسم یکی از بافندگان تابلوی فرش، یکی از آثارش را به یکی از اساتید دانشگاه تقدیم نمود و سپس یکی دیگر از پناهندگان هنرمند مجسمه ساز به نام آقای “طه بروندی” یکی از مجسمه هایش را به نمایندگی از پناهجویان و پناهندگان به مدیر اداره مهاجرت شهر “وان” تقدیم نمود و مراسم با شعار “هر انسان یک مهاجر، هر مهاجر یک انسان” پایان یاف
در این مراسم پناهجویان و پناهندگان حاضر در جلسه از مدعوین و شرکت کنندگان خواستند تا صدای آنها در جامعه باشند و خواسته و مطالباتشان را در جامعه انعکاس دهند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here