ساخت چندین مجسمه با مضامین نه به جنگ و اعدام، و دفاع ازحقوق پناهندگان توسط یک پناهنده ایرانی در ترکیه

0
1949

هانا: یک پناهنده ایرانی با ساخت چندین مجسمه کوچک از جنس سیمان و مفتول با مضامین نه به جنگ و اعدام، و دفاع از حقوق پناهجویان و پناهندگان، خواستار حمایت و توجه جهانی به وضعیت آنان در ترکیه شد.

گفتگو از: سیروان منصوری
سید طه بروندی” پناهجوی اصالتا اهل مهاباد و با ملیتی کورد-تورک در این باره به خبرگزاری “هانا” گفت: مدت دو سال است که در ترکیه همراه با خانواده ام زندگی میکنم، از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ترکیه قبولی را دریافت کرده ام و به عنوان پناهنده شناخته شده ام.
وی درباره کارش افزود: همانطور که اطلاع دارید از تاریخ ١٠ سپتامبر ٢٠١٨ کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مستقر در ترکیه عملا بخش بزرگی از کارهای خود را به اداره مهاجرت ترکیه واگذار کرده و آنچه در عمل تا به حال دیده ایم این است که چتر حمایتی خود را از روی پناهجویان و پناهندگان ایرانی برداشته است که این مساله باعث یاس و ناامیدی گسترده در میان پناهندگان ایرانی شده است.
وی با تاکید بر آنکه در طول نیم قرن گذشته دولت و ملت ترکیه پذیرای پناهجویان بسیاری از کشورهای مختلف بوده اند وضمن قدردانی بابت این مساله افزود: من به خاطر جلب توجه اداره مهاجرت و پلیس ترکیه در حمایت از حقوق پناهندگان دست به ساخت این مجسمه ها با آرمهای آسام، اداره مهاجرت و کمیساریا نموده ام و این مجسمه ها را به نیابت از پناهجویان و پناهندگان به این ادارات تقدیم میکنم. وی همچنین گفت: با درنظر گرفتن این مطلب که حق هر کشوری است که مطابق قوانین کشور خود در مورد پروسه پناهندگان تصمیم گیری کنند، اما انتظار پناهجویان و پناهندگان در ترکیه این است که این کار بدون در نظر گرفتن ملیت، زبان و عقیده طرف مقابل و صرفا برپایه اعتقاد به مبانی حقوق بشر و منطبق با قوانین بین المللی باشد.
وی در پایان ضمن قدردانی از سایت پناهندگی هانا گفت: این خبرگزاری و مدیران آن همواره بدون هیچ گونه چشم داشتی در کنار پناهجویان و پناهندگان بوده اند و اخبار مرتبط با مسائل پناهندگان و مشکلات آنان را منعکس کرده اند. بنا به همین دلیل در آینده ای نزدیک یک مجسمه با آرم هانا و یکی با آرم پلیس اتباع خارجی خواهم ساخت و به آنان تقدیم خواهم کرد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here