پایان ثبت نام پناهجویان از طرف کمیساریای عالی پناهندگان در ترکیه در تاریخ ١٠ سپتامبر ٢٠١٨

0
6746

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) روند ثبت نام در کشور ترکیه را در تاریخ 10 سپتامبر 2018 به اتمام خواهد رساند.
تهیه و تنظیم خبر: سیروان منصوری

اداره کل مهاجرت کشور ترکیه (DGMM) به عنوان یک نهاد ملی و با برخورداری از قانون حمایت بین المللی اتباع خارجی، مسئولیت ثبت نام و بررسی پرونده‌های حمایت بین المللی را بر عهده خواهد داشت. در طول مدت زمان شکل گیری این روند، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) از ادارهٔ کل مهاجرت کشور ترکیه حمایت نموده که این حمایت شامل ثبت نام متقاضیان حمایت بین المللی و روند ارجاعی آنها بود. این بدان معناست که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ثبت نام اتباع خارجی را که مایل به درخواست حمایت بین المللی در ترکیه هستند، در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ متوقف خواهد کرد.

بر اساس قانون اتباع خارجی و حمایت بین المللی، اتباع خارجی که مایل به درخواست حمایت بین المللی در ترکیه هستند، بایستی پس از ورود به این کشور به ادارات مدیریت مهاجرت (PDMM) در استان ها و شهرها مراجعه کنند. ادارهٔ کل مهاجرت کشور ترکیه PDMM ثبت نام و بررسی درخواست های حمایت بین المللی ارائه شده توسط افراد را انجام خواهد داد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد فعالیت های حمایتی خود، از جمله ارائه ی خدمات مشاوره به پناهندگان و پناهجویان را در ترکیه ادامه خواهد داد. در صورتی که نیازمند خدمات حمایتی هستید یا نیاز به مشاوره در مورد روند پناهجویی، حقوق و تعهدات خود در ترکیه دارید، می توانید به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و شرکای اجرایی آن مراجعه کنید. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با متقاضیان در تماس بوده و پس از کسب رضایت از متقاضیان، به اطلاعات ارائه شده توسط ایشان دسترسی خواهد داشت.

در این زمینه:

1) متقاضیان حمایت حقوق بین المللی که قبلا توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد ثبت نام کرده و به شهر اقماری ارجاع داده شده اند:

  • همانطور که در نامه ارجاعی صادر شده توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد آمده است، برای درخواست حمایت بین المللی بایستی به ادارهٔ کل مهاجرت کشور ترکیه (DGMM) مراجعه کنید.
  • کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و شرکای آن فعالیت های حمایتی خود، از جمله ارائه خدمات مشاوره به پناهجویان و پناهندگان را در ترکیه ادامه خواهند داد. اگر نیازمند خدمات حمایتی هستید یا نیاز به مشاوره در مورد روند پناهجویی، حقوق و تعهدات خود در ترکیه دارید، می توانید به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و شرکای اجرایی آن مراجعه کنید.
  • کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با متقاضیان در تماس بوده و پس از کسب رضایت از متقاضیان، به اطلاعات ارائه شده توسط ایشان دسترسی خواهد داشت.

2) متقاضیانی که به تازگی به ترکیه آمده اند و هنوز در ادارهً مهاجرت ترکیه (PDMM) ثبت نام به عمل نیاورده اند:

  • لطفا به محض ورود به ترکیه به ادارهً مهاجرت مراجعه فرمایید و اقدام به ثبت نام کنید.
  • برای ثبت نام در ادارهً مهاجرت و بهره مندی از حمایت بین المللی از طرف ادارهً مهاجرت ترکیه (PDMM)، نیازی به در دست داشتن معرفی نامه از سازمان ملل (UNHCR) آنکارا نمی باشد. کافیست برای ثبت نام، به نزدیک ترین دفتر ادارهً مهاجرت (PDMM) مراجعه فرمایید.
  • پس از طی تمام مراحل ثبت نام در ادارهً مهاجرت ترکیه (PDMM)، اقامت شما در ترکیه قانونی تلقی شده و یک کارت شناسایی با شماره شناسایی اتباع خارجی برای شما صادر خواهد شد که به موجب آن قادر خواهید بود از حقوق و خدمات وضع شده بر اساس قوانین ترکیه برخوردار شوید.
  • شما می توانید تقاضای خود برای دریافت حمایت بین المللی را درهر یک از 81 استان ترکیه به مراجع مربوطه تحویل دهید. ولی قابل ذکر است که اقامت دائم در برخی از شهرهای ترکیه مجاز نمی باشد. اگر درخوااست خود را در یکی از استان های غیرمجاز تحویل دهید، پرونده ی شما به یکی از استان هایی که در آن اقامت طولانی مدت امکان پذیر است ارجاع داده خواهد شد. استان های مجاز در نقشه ی زیر به رنگ سبز نشان داده شده اند.
  • تمامی دفاتر حمایتی ادارهً مهاجرت ترکیه (PDMM) مسئول نیازهای حمایتی و آسیب های احتمالی هستند. لذا چنانچه نیازمندی های ویژه ای دارید، لطفا فرد مصاحبه کننده در ادارهً  مهاجرت (PDMM) را در جریان قرار دهید. طی ارزیابی هایی که آن اداره در مورد پرونده ی شما انجام می شود، درخواست شما بر حسب نیازمندی هایتان اولویت بندی خواهد شد.
  • کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) و شرکای اجرایی آن سازمان در ترکیه همچون گذشته به ارائه ی خدمات حمایتی، از جمله مشاوره به متقاضیان حمایت بین المللی یا پناهندگان ادامه خواهند داد. چنانچه نیازمند خدمات حمایتی هستید یا نیاز به مشاوره دارید، می توانید به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) و سازمان های اجرایی آن مراجعه کنید.
  • کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با متقاضیان در تماس بوده و پس از کسب رضایت از متقاضیان، به اطلاعات ارائه شده توسط ایشان دسترسی خواهد داشت.
    در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در ارتباط با ثبت نام خود نزد مقامات ترکیه، می توانید با DGMM و UNHCR از طریق خطوط زیر تماس بگیرید:

    157 – YIMER (مرکز ارتباطات DGMM برای اتباع خارجی)
    68 48 444 خط مشاوره UNHCR

    استان هایی که می توانید در ترکیه اقامت کنید، به رنگ سبز نشان داده شده است:

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here