احتمال دیپورت قریب الوقع یک پناهجوی سیاسی ایرانی از کشور نروژ

0
3770

هانا: یک پناهجوی سیاسی ایرانی در کشور نروژ که درخواست پناهندگیش از طرف مقامات این کشور رد شده است، در آستانه اخراج از این کشور و دیپورت به ایران قرار دارد.

تهیه و تنظیم خبر: سیروان منصوری
بنا به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «انور محمدی» فرزند صالح متولد سال ۱۳۵۷ از اهالی روستای دادانه کمانگر مریوان، بعد از رد درخواست پناهندگی‌اش در کشور نروژ قرار است دو هفته‌ی دیگر دیپورت شود. این پناهجوی کورد ایرانی که پیشتر به مدت ١٦ سال عضو یکی از احزاب کوردی بوده و در کشور عراق اقامت داشته است، به دلیل ارائه مدارک اقامتی با رد درخواست پناهندگیش از طرف مقامات مهاجرتی نروژ روبرو شده است.
دلیل رد درخواست پناهندگی از سوی اداره‌ی مهاجرین نروژ این بوده که وی پیشتر مدارک هویتی دریافت کرده بود که در حال حاضر طبق قانون دولت مرکزی عراق، فاقد هرگونه اعتبار قانونی می‌باشند.
وی چهار سال پیش در این کشور درخواست پناهندگی داده بود  و این دومین بار است که با رد درخواست پناهندگی مواجه می‌گردد.
این پناهجو و دوستان و رفقایش از تمامی فعالان حقوق بشر، وکلای مهاجرت، فعالان حوزه پناهندگی، سازمانهای مدافع حقوق بشر و افراد آزادیخواه در تمامی جهان درخواست کرده اند تا با فشار بر مقامات مهاجرتی کشور نروژ به هر طریق ممکن، جلو این دیپورت غیر انسانی گرفته شود. آنها خاطرنشان کرده اند که با توجه به سوابق سیاسی این پناهجو، در صورت بازگرداندن به ایران، جان وی به صورت جدی به خطر می افتد و احتمال حبس طولانی مدت و حتی اعدام وی وجود دارد.
گفتنی است بسیاری افراد آزادیخواه، فعالان سیاسی و مدنی و روزنامه نگاران در نامه ای سرگشاده خطاب به اداره مهاجرت نروژ، خواستار لغو این حکم و جلوگیری از دیپورت این پناهجو به ایران شده اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here