خودکشی یک پناهنده در مانیسای ترکیه

0
5006

هانا: بنا بر گزارش خبرنگار هانا  از ترکیه، بامداد روز شنبه ١٨/١١/٢٠١٧ ساعت ٣:٣٠ دقیقه بامداد پناهنده ای ٥١ ساله بنام آقای ” آزاد مهررفیعی”  ساکن شهر مانیسای ترکیه خود را حلق آویز کرد و به زندگی خود پایان داد. ایشان چند سالی است که از ایران به ترکیه آمده و بصورت پناهنده در ترکیه و شهر مانیسا زندگی میکرد.

خودکشی این مرد ٥١ساله و خاتمه دادن به زندگیش بی ربط با وضعیت پناهندگی ایشان نبوده است. متاسفانه بدلیل بلاتکلیفی و نداشتن حقوق مساوی در جامعه ترکیه و خدشه دارشدن کرامت انسانی آنها بدلیل پناهنده بودنشان، بعنوان مثال نداشتن مدارک شناسایی معتبر یا نداشتن آزادی در اظهار نظر و بیان و نداشتن حق اجازه کار که گاها باعث میشود از آنها سواستفاده بسیاری بشود و همچون بکارگیری آنها در کارها و شغلهای سنگین و خطرناک بدون داشتن بیمه و فقط با دستمزد کم، نداشتن حقوق کافی جهت دفاع از حقوق خود، گران بودن هزینه های زندگی در ترکیه و نبود هیچ گونه حمایت مالی از طرف سازمانهای بین المللی، باعث میشود برخی پناهنده ها دست به خودکشی بزنند.

پناهندگان در کشور ترکیه که گاها رسیدگی به وضعیت آنها چندین سال طول میکشد و این پروسه زمانی بسیار طاقت فرسا میباشد و رسیدگی طولانی مدت کمیساریای عالی پناهندگان به وضعیت پناهندگان. مشکلات اقتصادی و درآمدی پناهندگان که دربعضی موارد موجب ایجاد فساد و حتی منجر به تنفروشی برخی از آنها میشود، گاها افرادی تنها برای سیرکردن خود یا تامین مایحتاج زندگی یا اجاره خانه مجبور به تنفروشی میشوند.

اکثریت پناهندگان در این کشور دچارافسردگی شدیدی شده اند و بسیار پیش آمده برخی از پناهندگان که کاملا ناامید شده دست به خودکشی میزنند یا گوشه گیر و دچار بیماری افسردگی شدید میشوند و اگر سازمان ملل چاره ای نیندیشد چنین اتفاقاتی بارها تکرار خواهد شد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here