جسد ۲۶ دختر نوجوان در دریای مدیترانه پیدا شد

0
1710

هانا: مقامات ایتالیا تحقیق درباره علت مرگ ۲۶ دختر نوجوان که اجسادشان روز یکشنبه در آبهای دریای مدیترانه پیدا شد، آغاز کردند.

گمان می‌رود این دخترها که بین ۱۴ تا ۱۸ سال سن داشتند مهاجرانی بودند که از کشورهای نیجر و نیجریه و از مسیر لیبی رهسپار اروپا بوده‌اند.

به گفته رئیس پلیس شهر سالرنو در ایتالیا، تحقیقات در این‌باره که آیا این دختران شکنجه شده‌اند یا مورد سوء‌استفادۀ جنسی قرار گرفته‌اند نیز شروع شده است.

تنها طی دو روز شنبه و یکشنبه نیروهای امداد، چهار عملیات نجات مختلف را در آبهای مدیترانه انجام دادند که اجساد این دختران نیز در جریان این عملیات‌ها کشف شد. گروههای نجات، پیکر بی‌جان آنها را در نزدیکی یک قایق لاستیکی شناور روی آب پیدا کردند.

روز دوشنبه پلیس ایتالیا دو مرد را که اتباع کشورهای لیبی و مصر بودند به اتهام قاچاق انسان دستگیر کرد، با این وجود گمان نمی‌رود که این دو فرد با حادثۀ مرگ دختران نوجوان ارتباط داشته باشند.

لیبی یکی از مهمترین مسیرهای حرکت مهاجران از آفریقا به سمت اروپا است به همین دلیل شبکه‌های قاچاق انسان بطور گسترده در این منطقه فعال هستند.

به گزارش سازمان بین‌المللی مهاجرت، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۲۸۳۹ مهاجر در مسیر مدیترانه کشته شده است. بیش از ۱۵۰ هزار نفر اما توانسته‌اند خود را به خاک اروپا برسانند.

ایتالیا در ماه اوت و در پی توافق ایجاد شده میان وزارت کشور این کشور و دولت مستقر در شهر طرابلس، دو کشتی نظامی را به لیبی فرستاد تا نیروهای گارد ساحلی لیبی را در زمینۀ چگونگی مبارزه با شبکه قاچاق انسان آموزش دهند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here