لغو ویزا برای شهروندان هشتاد کشور جهان از سوی قطر

0
4948

هانا: قطر روز چهارشنبه از لغو قرارداد روادید برای شهروندان ۸۰ کشور جهان خبر داد. مقامات قطری دلیل این تصمیم را ایجاد تمایل در گردشگران خارجی برای سفر به این کشور اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، “اکبر البکیر”، رئیس خطوط هوائی “قطرایرلاین”، روز چهارشنبه ۹ اوت/ ۱۸ مرداد اعلام کرد که از این پس شهروندان ۸۰ کشور می‌توانند بدون نیاز به ویزا به قطر سفر کنند. به گفته وی این شرکت هوائی همچنین در سال میلادی جاری، ۶۲ خط دیگر به پروازهای این خطوط خواهد افزود.
همچنین به گفته “محمد راشد المزروعی”، نماینده وزارت کشور قطر که او هم در این نشست حضور داشت، «شهروندان این ۸۰ کشور می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر در فرودگاه دوحه، ویزای ورود به این کشور را دریافت کنند».
به گفته وی، از این میان شهروندان، ٣٣ کشور می‌توانند بلافاصله ویزای ١٨٠ روزه دریافت کنند و دارندگان گذرنامه ٤٧ کشور دیگر می‌توانند به مدت ٣٠ روز در قطر بمانند که البته این نیز می‌تواند یک بار دیگر تمدید شود.
در فهرست این ۸۰ کشور، لبنان تنها کشور عربی است که شهروندان آن از این پس می‌توانند به این صورت به قطر سفر کنند و بقیه، کشورهای غربی هستند.
رئیس اداره جهانگردی قطر در مصاحبه مطبوعاتی خود از کشورهای مورد نظر نام نبرد ولی برخی رسانه‌های خبری فهرستی غیررسمی از این کشورها را منتشر کرده‌اند. براساس این فهرست، در گروه اول عمدتا کشورهای اروپایی قرار دارند که از آن میان می‌توان به اتریش، بلژیک، قبرس، فنلاند، فرانسه، آلمان و هلند اشاره کرد و در گروه دوم کشورهای آذربایجان، کانادا، چین، گرجستان، هند، لبنان، مکزیک و زلاندنو دیده می‌شوند.
گفتنی است که اسم کشور ایران در این فهرست دیده نمیشود.
هنوز تاریخ دقیق شروع لغو ویزا اعلام نشده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here