اعطای پناهندگی ویژه از طرف اسرائیل برای روزنامه نگار پناهنده ایرانی در ترکیه

0
3741

هانا: دولت اسرائیل برای یک روزنامه نگار پناهنده ایرانی که در کشور ترکیه زندگی می کند، پناهندگی ویژه صادر میکند. در بیانیه ای که  امروز یک شنبه ششم آگوست از طرف “آریه درعی” وزیر کشور اسرائیل منتشر شده آمده است: “زندگی این روزنامه‌نگار در خطر جدی است. با در نظر گرفتن ملاحظات انسانی، من اجازه ورود را صادر می‌کنم که بلافاصله قابل اجرا است.”

خانم ندا امین وبلاگ نویس و روزنامه نگار زن ایرانی که به علت مشکلاتی که از طرف نهادهای امنیتی ایران برایش درست شده بود، در سال ٢٠١٤ از ایران خارج شد و در کشور ترکیه به عنوان پناهنده زندگی میکرد.اخیرا از طرف نهادهای اطلاعاتی ترکیه به وی ابلاغ شده بود که باید خاک ترکیه را ترک کند، در غیر اینصورت به کشور ایران دیپورت خواهد شد.
گفتنی است که خانم امین به عنوان روزنامه نگار برای بخش فارسی روزنامه تایمز اسرائیل کار میکرد و همین مساله باعث شد که مقامات امنیتی ترکیه به او بگویند که باید خاک کشور ترکیه را ترک کند.
شایان ذکر است که پناهندگان ایرانی که در زمینه روزنامه نگاری کار میکنند، زیر ذره بین دستگاههای امنیتی کشور ایران قرار دارند و در صورت برگرداندن آنها با خطر جانی روبرو خواهند شد، کمااینکه با توجه به سوابق گذشته، پناهندگان سیاسی که در گذشته به ایران دیپورت شده اند، با آزار و آدیت و شکنجه، حبسهای طولانی مدت و حتی گاه با حکم اعدام مواجه شده اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here