ربودن و شکنجه وحشیانه ٣ تبعه ایرانی توسط یک باند تبهکار افغان در استانبول

0
9284

هانا: یک باند تبهکار افغان متشکل از ٧ نفر، سه تبعه ایرانی را در شهر استانبول ربوده و سپس در خانه ای به مدت چندین روز به صورت وحشیانه ای شکنجه کرده اند، به این منظور که خانواده آنها را تحت فشار گذاشته و از آنها پول اخاذی کنند. پلیس ترکیه در نهایت با اطلاعاتی که از اقوام این قربانیان بدست آورده بود، به این خانه حمله کرد و اعضای باند تبهکار افغان را دستگیر کرد.

بنا به این گزارش که در روزنامه ” دیلی نیوز” کشور ترکیه منتشر شد، این سه ایرانی سید سالار مهدی پور ٢٩ ساله، برادرش صفار مهدی پور ٢٨ ساله و پسرعموی آنها جواد ابراهیم فرد ٢٦ ساله در این عملیات پلیس نجات پیدا کردند.مقامات همچنین آثار شکنجه را بر بدن آنها پیدا کردند که از جمله شامل آثار جراحت با چاقو، گذاشتن اتوی داغ روی پوست آنها، و زدن آنها با چکش بوده است. پس از اتمام عملیات پلیس، این سه فرد ایرانی به خانواده هایشان تحویل داده شدند. 

این سه ایرانی روز ١٥ ژوئن سال جاری به استانبول آمده بودند و با یک قاچاق بر ایرانی تماس گرفته بودند تا آنها را به کشور انگلستان ببرد.آنها پس از پرداخت ٣٥٠٠٠ یورو به قاچاق بر به یک هتل در منطقه تقسیم استانبول برده شدند و با این بهانه که مرزها بسته است و مشکلاتی وجود دارد، به مدت یک ماه در آن هتل نگه داشته شدند.
این قاچاق بر ایرانی سپس از آنها و خانواده هایشان ١٨٠٠٠ یورو اضافه مطالبه کرد و سپس به آنها گفت که هنگام سفر فرا رسیده است و آنها را از هتل به یک آپارتمان در محله “فیکیرتپه” در منطقه کادیکوی استانبول منتقل کرد.به محض ورود آنها به خانه، اعضای یک باند تبهکار افغان بر سر آنها ریختند و دست و پا و چشمهای آنان را بستند.
سپس این باند افغان با خانواده های این افراد تماس گرفتند و با فرستادن عکسهای شکنجه شده آنها، از آنها ٦٥٠٠٠ یورو مطالبه کردند،خانواده این افراد سعی کردند با این باند به مصالحه برسند، اما  بر سر قیمت به توافق نرسیدند و نهایتا “الیاس محمد خان” دایی برادران مهدی پور به همراه برادرزاده اش برای بررسی ماجرا به استانبول آمدند.
وی سپس شکایتی را در یکی از شعبات عمومی پلیس استانبول تنظیم کرد و تحقیقات پلیس آغاز شد.برادرزاده محمدخان به پلیس گفت که در روز ناپدید شدن این سه نفر یکی از آنها به خانواده اش گفته که در حال رفتن به خانه ای در محله فکیرتپه استانبول هستند.
سپس پلیس به مشخص کردن خانه های ترک شده ای در آن محله پرداخت که قبلا اتباع افغان در آنها اقامت کرده بودند و آنها را در طول شب زیر نظر گرفت. بعد از مشخص کردن یک خانه با آدرس کاملا مشکوک، پلیس با شکستن در وارد شد و ایرانیهای ربوده شده را نجات داد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here