احتمال دیپورت یک فعال سیاسی کورد ایرانی از کشور آلمان شدت گرفت

0
7494

هانا: ” انور مرادی زر”، پناهجوی ٢٩ ساله کورد ایرانی و فعال سیاسی، که اهل روستای “آویهنگ” از توابع منطقه ژاوه رود سنندج است، در آستانه دیپورت به ایران قرار دارد.

بنا به گزارش هایی که به خبرگزاری هانا رسیده است، این فعال سیاسی که عضو حزب کمونیست ایران بوده است، در سال ٢٠١٦ و همراه با موج مهاجرت پناهندگان  به هنگام عبور به سمت اروپا در کشور ایتالیا دست گیر میشود واز ایشان اثرنگشت گرفته میشود و از آنجا به کشور آلمان وارد میشود.

بعدها در هنگام بررسی پرونده اش در دادگاه فدرال آلمان، مساله اثر انگشت در مورد ایشان مطرح شده و قانون دوبلین در مورد این فرد اعمال میگردد وطی یک نامه رسمی از او خواسته میشود تا خاک آلمان را ترک گفته و به ایتالیا بازگردد.
برپایه همین گزارشها که به هانا رسیده است، با توجه به شرایط بد جسمی و روحی این فرد که قادر به بازگشت به ایتالیا نیست، چندین روز پیش نامه دوم را از طرف دادگاه فدرال آلمان دریافت کرده که مدت ٢٠ روز فرصت دارد تا خود را به سفارت ایران جهت دیپورت معرفی نماید، در غیر اینصورت به جرم سرپیچی از قوانین بازداشت و به ایران بازگردانده خواهد شد.
دوستان و آشنایان انور مرادی، از فعالین حقوق بشر و فعالان حوزه پناهندگی درخواست کرده اند تا به هر شکل و از هر طریق ممکن، مخالفت خود را با این دیپورت اعلام کنند و از کشور آلمان بخواهند که این دیپورت را متوقف کند.
آنان‌ ‌همچنان از همه درخواست کرده اند که صدای رسای انور مرادی باشند، چرا که معتقدند باتوجه به سوابق سیاسی و فعالیتهای مبارزاتی این شخص، در صورت بازگردانده شدن به ایران، جانش از جانب حکومت ایران در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here