طرح اخراج قاطعانه‌تر پناهجویان در مجلس آلمان تصویب شد

0
6389

هانا: مجلس فدرال آلمان، طرح اخراج قاطعانه تر پناهجویان از این کشور را تصویب نمود.

مجلس سراسری آلمان بعد از ظهر پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت 1396 شمسی، با تصویب بسته‌ قانونی “بهینه‌سازی اجرای تعهد به ترک خاک” زمینه این امر را فراهم آورده است.

بر این اساس، پناهجویانی که تقاضای پناهندگی‌شان رد شده در آینده سریع‌تر از آلمان اخراج خواهند شد.

 با قانون جدید، امکان بازداشت پناهجویانی که خطرناک درجه‌بندی شده‌اند فراهم می‌شود تا اخراج‌شان نیز آسان‌تر باشد. به علاوه در آینده می‌توان افرادی را که اطمینانی به اخراج‌‌شان ظرف سه ماه نیست، راحت‌تر از قبل برای اخراج بازداشت کرد.

این قانون نیاز به کسب رأی مجلس ایالتی آلمان (بوندسرات) ندارد. سبزها و چپ‌ها به پیش‌نویس این قانون که از سوئ ائتلاف دولتی ارائه شده بود رأی منفی داده‌اند.

اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان از این پس می‌تواند برای پی بردن به هویت پناهجویانی که اوراق هویت ندارند تلفن‌های همراه، تبلت ‌و لپ‌تاپ‌های ‌آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

بر اساس گزارش دویچه وله، توماس د مزیر، وزیر کشور آلمان بعد از تصویب این طرح گفت، در کشوری با حاکمیت قانون قابل تحمل نیست که پناهجویان به صورت گسترده “بدون محدودیت و به دلخواه خود اسامی و ملیت‌های مختلف ارائه دهند، هیچ‌گونه اطلاعات قابل استفاده‌ای از خود ندهند و امیدوار باشند که در صورت رد شدن تقاضای پناهندگی‌، اخراج‌شان به دلیل نبود اوراق لازم برای صدور پاسپورت شکست بخورد.”

وی هدف دولت از تصویب این طرح “کمک و هم‌پیوندی در مورد نیازمندان واقعی و سخت‌گیری و اخراج کسانی که نیازی به پناه ندارند” خواند.

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here