پناهجوی ایرانی، در آستانه دیپورت از یونان به ترکیه

0
3147

هانا: یک پناهجوی ایرانی در یونان در آستانه دیپورت به ترکیه قرار دارد. “امیر همپای” پناهجوی ایرانی که مدت هفت ماه است در یکی از کمپهای پناهجویی به نام “موریا” در کشور یونان به سر می برد، در آستانه دیپورت به ترکیه قرار گرفته است.

 

امیر همپای، پناهجوی ایرانی در آستانه دیپورت از یونان به ترکیه

“آرش همپای” برادر این پناهجو در گفتگویی با سایت پناهندگی هانا دراین باره می افزاید:
من و برادرم هفت ماه پیش با هم به یونان آمدیم و با توجه به بسته بودن راهها، در یکی از کمپهای پناهندگی این کشور به نام موریا سکنی گزیدیم.برادرم دیروز برای تعویض کارت شناساییش به اداره پلیس کمپ مراجعه میکند که به صورت ناباورانه ای و بدون اعلام قبلی توسط پلیس دستگیر میشود و با دستبند به بازداشتگاه کمپ منتقل شده تا ظرف چند روز آینده روانه ترکیه شود.
وی با اظهار نگرانی شدید از وقوع این مساله، با بیان این مطلب که وضعیت روح و روانی مناسبی ندارد، افزود:
من به شدت نگران وضعیت برادرم هستم، به نظر میرسد که مسئولان میخواهند او را از من جدا کنند، در حالی که من مطمئن نیستم بعد از دیپورت به ترکیه چه وضعیتی مممکن است در انتظار او باشد، حتی ممکن است از آنجا هم او را به ایران منتقل کنند و امنیت جانی او به خطر افتد. ما مسئولیت هرگونه عواقب احتمالی این مساله را متوجه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل میدانیم،چرا که این دیپورت تحت نظر آنان  انجام میشود و آنها باید این تضمین را به من و خانواده ام بدهند که در صورت دیپورت برادرم به ترکیه، امنیت جانی وی را تضمین کرده و او را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند.
آرش در پایان ضمن سپاس از سایت پناهندگی هانا برای پوشش این خبر، از تمامی فعالان حقوق بشر، فعالان حوزه پناهندگی و انسانهای آزادیخواه درخواست کرد تا به هر شکل ممکن به این دیپورت ناعادلانه و غیرقانونی اعتراض کرده و صدای همبستگی خود با خانواده آنها را به گوش مقام های مربوطه و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برسانند. در این زمینه آرش تقاضا کرد، هر کسی که در این زمینه میتواند کاری انجام بدهد، با تلفن همراه وی به شماره ٠٠٣٠٦٩٤٨١٩٣٦٨٤ تماس بگیرد.همچنین در این رابطه،پتیشنی درست شده است که افراد میتوانند با رفتن به لینک پتیشن، آنرا امضا کرده و ما را در این مسیر یاری دهند.
گفتنی است آرش و امیر دو پناهجوی ایرانی و فعال سیاسی، پس از تحمل مشکلات فراوان در ایران و تحمل اذیت و آزار از جانب حکومت ایران، به ناچار کشور را ترک کردند و اکنون در کمپ پناهندگی موریا در کشور یونان به سر می برند.

لینک پتیشن:

https://www.change.org/p/greece-police-my-brother-s-extrication-of-detention-and-suppression-of-being-deported-2446c428-c0c3-4ea8-b469-e4a52a23adaa?recruiter=711059450&utm_source=share_petition&utm_medium=facebook&utm_campaign=share_for_starters_page&utm_term=mob-xs-no_src-no_msg

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here