مجروح شدن حدود ٣٠ نفر از پناهجویان سوری در حمله عده ای از ساکنان ازمیر با سلاح سرد به آنان

0
1912

هانا: در پی حمله عده ای از ساکنان شهر ازمیر به پناهجویان سوری، چندین نفر از این پناهجویان زخمی شند و به بیمارستان انتقال یافتند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری دوغان ترکیه، روز یک شنبه ٩ آوریل، عده ای از ساکنان ازمیر با سلاح سرد و چاقو به چادرهای  پناهجویان سوری در این شهر حمله کردند و ضمن ضرب و شتم پناهجویان، چادرهای آنان را به آتش کشیدند  که بر اثر این حادثه حدود ٤٠ چادر پناهجویان در آتش سوخت و حدود ٥٠٠ نفر از پناهجویان با ترک محل اسکان موقت خود، در این شهر آواره شدند.
روزنامه دوغان بنا به نقل از یک مقام محلی نوشت: “متوقف کردن جمعیت غیرممکن بود. آنها بسیار خشمگین بودند.آنها می گفتند ما نمی‌خواهیم سوری‌ها در محلۀ ما حضور داشته باشند. از زمان آمدن آن‌ها مشکلات افزایش یافته است.”
در این حمله حدود ٣٠٠ تن از ساکنان محلی، مسیر منتهی به این پناهگاه را بسته و ضمن حمله به پناهجویان، چادرهای محل اسکان آنها را به آتش کشیدند.

تصاویر منتشرشده نیز حاکی از آن است که هیچ مأمور پلیسی در محل این حادثه حضور نیافته است. پناهجویان سوری نیز بعد از این حمله با پای پیاده به یکی دیگر از مناطق ازمیر نقل مکان کردند و در طول مسیر هیچ خودرویی حاضر نشد آن‌ها را سوار کند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here