تظاهرات ده ها هزار اسپانیایی در دفاع از حقوق پناهجویان

0
2183

ده ها هزار اسپانیایی روز شنبه در بارسلون در اعتراض به سیاست مهاجرتی دولت محافظه کار این کشور در قبال پناهجویانی که از سوریه و دیگر مناطق بحران زده می گریزند، تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان نوشته هایی خطاب به دولت در دست داشتند بدین مضمون که «عذر و بهانه کافی است، همین حالا بپذیرشان».

یک گروه هنری نیز در نمایشی نمادین در هیات پناهجویان و در قایق بادی در ساحل بارسلون نحوه ورود پناهجویان به سواحل اروپا را به نمایش گذاشت.

تظاهرکنندگان از دولت این کشور خواستند برای پذیرش پناهجویانی که از جنگ و اقدامات خشونت بار در کشورشان فرار کرده اند تلاش بیشتری انجام دهد.

در همین راستا، حدود ۱۶۰ هزار نفر روز شنبه در خیابان های شهر بارسلون اسپانیا تظاهرات کردند.

این تظاهرات بزرگترین نوع خود در حمایت از مهاجران در اروپا بشمار می رود. تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی را در خصوص حمایت از پذیرش پناهجویان در دست داشتند.

بنابر تعهدی که دولت اسپانیا به اتحادیه اروپایی داده است، این کشور می بایست از سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۱۶ هزار پناهجو را بپذیرد، اما تاکنون تنها یک هزار و ۱۰۰ پناهجو وارد خاک اسپانیا شدند.
در همین حال شهرداران ایالت کاتالونیای اسپانیا از کمیساریای اتحادیه اروپا خواستند تا با کشورهایی که به تعهدات خود در پذیرش پناهجویان عمل نکردند ، برخورد کند.
شهر بارسلون آگوست ۲۰۱۵ میلادی طرحی برای استقبال از پناهجویانی از کشورهای سوریه، عراق، افغانستان و اریتره به دولت اسپانیا ارائه کرده بود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here