۳۲ پناهجوی افغان در معرض اخراج از دست پلیس آلمان گریخته اند

0
3047

دولت آلمان روز جمعه اعلام کرد که ۳۲ پناهجوی افغان که درخواست پناهندگیشان از سوی این کشور رد شده بود، موفق شده اند از دست پلیس بگریزند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قرار بوده این ۳۲ نفر روز پنجشنبه همراه با ۱۸ پناهجوی دیگر به افغانستان عودت داده شوند.

توبیاس پلت، سخنگوی وزارت خارجه آلمان با تایید این خبر گفت: «شمار پناهجویان پرواز پنجشنبه به مقصد کابل ۵۰ نفر پیش‌بینی شده بود اما سرانجام تعداد بسیار کمتری در این هواپیما حضور داشتند.» به گفته این مقام امنیتی، تنها سه تن از پناهجویان حکم عدم تمدید کارت اقامت خود را دیده اند و بقیه ناپدید شده اند. شماری از آن‌ها در کلیساها مخفی شده و برخی دیگر عذر بیماری آورده و در اداره مهاجرت حضور نیافتند.

همزمان هفته‌نامه بیلد آلمان هم با تمسخر ناتوانی پلیس گزارش کرده که دست‌کم پنج تن از پناهجویانی که قرار بوده به افغانستان بازگردانده شوند در کلیساها مخفی شده اند. این نشریه، می‌گوید که ۶۸ مامور پلیس، دو پزشک و یک مترجم هواپیمای ۱۰ پناهجوی اخراج شده افغان را تا فرودگاه کابل همراهی کردند و به این ترتیب بازگرداندن این افرد حدود ۱۰۰هزار یورو برای دولت آلمان هزینه در برداشته است.

پناه بردن مهاجران غیرقانونی به کلیساها یکی از دردسرهای مقام‌های امنیتی آلمان است؛ درحالی که قانون فدرال در این‌باره ساکت است، در صورت عدم تمایل کشیش‌ها به همکاری با پلیس نیروهای انتظامی مجبورند برخلاف تمایل خود، به زور وارد کلیساها شوند. به گزارش خبرگزاری فرانسه پلیس آلمان در ماه‌های گذشته با صدها مورد از این دست مواجه شده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here