سومین دور اخراج پناهجویان افغان از آلمان انجام گرفت

0
3164

هانا: هواپیمای حامل ۱۸ پناهجوی افغان، چهارشنبه  ۴ اسفند از مونیخ حرکت و صبح پنج‌شنبه  ۵ اسفند در کابل فرود آمد.

این سومین بار بازگرداندن پناهجویان افغان از پایان سال ۲۰۱۶ از آلمان به افغانستان است.

همزمان با اخراج ۱۸ پناهجوی افغان، نزدیک به ۲۵۰ نفر در فرودگاه مونیخ دست به تجمع اعتراضی زدند.

آسوشیتدپرس به نقل از کسانی که شاهد رسیدن این پناهجویان در کابل بوده‌اند حال یکی از پناهجویان را بد توصیف کرده و نوشته است که او زخمی و یا ضعیف شده بود.

بنا به گزارش‌ها، مقامات افغانستان در ابتدا از شمار پناهجویان بازگردانده‌شده اطلاعی نداشتند و تنها دقایقی پیش از استرداد آن‌ها فهرست اسامی را از وزارت مهاجرت آلمان دریافت کردند. پلیس فرودگاه نیز انتظار ۳۰ مسافر را داشت.

مقامات افغان پیش از این، از اطلاعات ناکافی آلمان در مورد اخراج پناهجویان افغان انتقاد کرده بودند. مقامات آلمانی نیز دیرکرد ارسال مدارک پناهجویان از سوی دولت افغانستان را مورد انتقاد قرار داده بودند.

در دو دور قبلی در مجموع ۵۹ پناهجوی افغان در ماه‌های دسامبر ۲۰۱۶ و ژانویه سال جاری از آلمان اخراج شده بودند. این شمار پناهجوی اخراج‌شده کمتر از تعدادی است که با مقامات افغانستان توافق شده بود. قرار بود در هر پرواز تا ۵۰ پناهجو به افغانستان بازگردانده شوند.

به‌گفته وزارت داخلی ایالت بایرن آلمان از ۱۸ پناهجوی بازگردانده شده پنج نفر از بایرن، چهار نفر از بادن وورتمبرگ، چهار نفر از هسن، دو نفر از هامبورگ، دو نفر از زاکسن – آنهالت، و یک نفر از راینلاند -فالتس بودند. همه این پناهجویان مردان تنها، از جمله چند خلافکار بودند.

اخراج پناهجویان افغان مورد انتقاد شدید احزاب اپوزیسیون و گروه‌های حقوق بشری در آلمان قرار گرفته است. آن‌ها می‌گویندافغانستان برای بازگشت این پناهجویان شرایط امنی ندارد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here