بازداشت یک پناهنده ایرانی مقیم استرالیا با یک و نیم کیلوگرم مواد مخدر در فرودگاه سیدنی

0
2624
ترجمه از انگلیسی: سیروان منصوری

هانا: یک پناهنده ایرانی مقیم استرالیا با احتمال حبس ابد روبروست بعد از آنکه درفرودگاه سیدنی استرالیا و در حالی که تلاش میکرد تا ماده مخدر “متامفتامین” راوارد این کشور کند ، دستگیر شد. “وحید رضا آزادپود صالح”۳۱ساله درحالی اقامت این کشور را دریافت کرده بود که بنا به اظهاراتش گفته بود که درصورت بازگشت به ایران کشته خواهد شد.

بر اساس گزارش روزنامه دیلی تلگراف باوجود این وبر اساس شواهد اداره مهاجرت وی بعد از دریافت اقامت، چندین بار به ایران سفر کرده بود و مدت زمان اقامتش در ایران نسبت به زمانی که در استرالیا بود بیشتر شده بود وحتی  گزارش در یکی از سفرهایش به ایران ازدواج کرده بود. او بعداز آنکه ماموران گمرک فرودگاه در چمدانش یک ونیم کیلو گرم مواد مخدر را که درحوله ای سفید پیچیده شده بود، پیدا کردند دستگیر شد، درحالی که ازطریق شرکت هواپیمایی امارات درحال بازگشت به استرالیا بود.
شخص مذکور درشرایطی با مدارک موقت استرالیا(تراول داکیومنت) مسافرت میکرد که همزمان دارای گذرنامه ایرانی بود.
هفته گذشته ودرحالی که “صالح” منتظر برگزاری جلسه دادگاهش بود، درخواست او برای آزادی با قید وثیقه مورد پذیرش قرار نگرفت. مدرارکی دراختیار دادگاه هست که نشان میدهد وی چندین بار به ایران مسافرت کرده و در یکی از مسافرت هایش مدت هفت ماه درایران مانده بود، درحالی که در زمان پناهجویی به ماموران ادره مهاجرت استرالیا گفته بود که ماموران ایرانی درجستجوی او هستند . اودر یکی از سفرهای دیگرش به ایران در آنجا ازدواج کرده بود ودرهنگام دستگیری اظهار داشت که اوباید به قرار وثیقه آزادشود چرا که درحال سازماندهی برای آوردن همسرش به استرالیاست. بر اساس گزارش دیلی تلگراف، صالح در ۱۲اپریل ۲۰۱۱ واز طریق جزیره کریسمس خود را به استرالیا رسانده بود .

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here