شرکت‌های هواپیمایی قطر، ترکیه و امارات، برای ایرانیان محدودیت گذاشتند

0
1664

هانا: در حالی که خبرگزاری فرانسه از اعمال محدودیت از سوی چندین شرکت خارجی برای شهروندان ایران خبر داده، شرکت هواپیمایی قطر “قطر ایروِیز” روز شنبه ٢٨ ژانویه اعلام کرد که از این به بعد شهروندان ٧ کشور مسلمان از جمله ایران که قصد سفر با این شرکت به آمریکا را دارند، باید دارای کارت سبز آمریکا یا ویزای دیپلماتیک باشند.

در سایت اینترنتی شرکت هواپیمایی قطر آمده که اتباع کشورهای سودان، لیبی، سومالی، سوریه، عراق، ایران و یمن، تنها در صورتی می توانند به آمریکا سفر کنند که دارای کارت سبز “گرین کارت” یا ویزای آمریکا باشند که از سوی سازمان ملل متحد، ناتو یا سازمان‌های بین‌المللی صادر شده باشد.

همچنین خبرگزاری فرانسه از تهران گزارش داده که چندین شرکت هواپیمای دیگر نظیر “ترکیش ایرلاینز”، “هواپیمایی امارات” و “اتحاد ایرویز”، از فروش بلیط هواپیما به ایرانیانی که ویزای آمریکا دارند خودداری می‌کنند.

یک دختر ایرانی که در ایالت کالیفرنیای آمریکا تحصیل می‌کند، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت که قرار بود روز چهارم فوریه به آمریکا سفر کند اما شرکت هواپیمایی ترکیه بلیط او را لغو کرد.

خودداری شرکت‌های خارجی از فروش بلیط هواپیما به مقصد آمریکا به ایرانیان در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۸ بهمن/ ٢٧ ژانویه، فرمان اجرایی تعلیق سه ماهه ورود شهروندان ایرانی و ۶ کشور مسلمان دیگر به آمریکا را صادر کرد.

شرکت‌های هواپیمایی قطر، امارات و ترکیه، از مهمترین شرکت‌های هواپیمایی خاورمیانه هستند که روزانه مسافران بسیاری از ایران دارند.

از آنجا که از زمان انقلاب ایران تاکنون، پرواز مستقیمی میان این کشور و آمریکا برقرار نیست، بسیاری از ایرانیانی که قصد سفر به آمریکا را دارند با شرکت‌های هواپیمایی کشورهای همسایه به آمریکا مسافرت می‌کنند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here