تصمیم ترامپ درباره پناهجویان، آلمان و فرانسه را نگران کرده است

0
4799

“ژان‌مارک اِرو”، وزیر امورخارجه فرانسه روز شنبه ٢٨ ژانویه پس از گفت‌وگو با زیگمار گابریل، همتای آلمانی‌اش در پاریس گفت که تصمیم‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به ویژه محدودیت ورود پناهجویان، فرانسه و آلمان را نگران کرده است.

اِرو با اشاره به دستور جدید ترامپ گفت: «این تصمیم ما را نگران کرده است. پذیرش پناهجویانی که از جنگ فرار می‌کنند بخشی از وظیفه ماست». وزیر امور خارجه فرانسه، با این حال اضافه کرد که «موضوعات بسیار دیگری نیز وجود دارد که ما را نگران می‌کند».

وی همچنین با دعوت از وزیر آتی امور خارجه آمریکا به پاریس گفت: «ما با همکار آمریکایی‌مان رکس تیلرسون، زمانی که وزارت امورخارجه آمریکا را بر عهده بگیرد تماس برقرار خواهیم کرد و با او موضوع به موضوع گفت‌وگو خواهیم کرد و رابطه شفافی خواهیم داشت».

هنوز وزیر امورخارجه آمریکا از سوی سنای این کشور تأیید نشده است.

همچنین وزرای امور خارجه فرانسه و آلمان در گفت‌وگوهای خود بر ضرورت پیشرفت در روند صلح در اوکراین تأکید کردند.

زیگمار گابریل، پس از این گفت‌وگو، در یک نشست خبری گفت: «آلمان و فرانسه موضع مشخصی دارند درباره تحریم‌های روسیه. ما امیدواریم که پروتکل مینسک اجرا شود. این تنها راه برای برداشته شدن تحریم ها علیه روسیه است». وی تأکید کرد که موضع مشترک پاریس و برلین درباره معضلات کنونی اهمیت دارد.

وزیر امورخارجه آلمان همچنین اعلام کرد که دو کشور، کارگروه‌هایی را برای حل معضلاتی که بحران اوکراین و همچنین سیاست خارجی کنونی روسیه به وجود آورده، تشکیل می‌دهند.

وزرای امورخارجه فرانسه و آلمان درباره بحران سوریه نیز بار دیگر مواضع خود را تکرار کردند و با تأکید بر بازگشت به مذاکرات صلح ژنو، گفتند که روند حل این بحران باید در چارچوب سازمان ملل متحد دنبال شود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here