آژانس‌های سازمان ملل، خواهان ادامه پذیرش پناهندگان در آمریکا

0
2210

آژانس‌های مربوط به امور مهاجرت در سازمان ملل از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قویاً خواستند تا برنامه پذیرش پناهندگان را ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، آژانس پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM)، شنبه ۲۸ ژانویه از دولت ترامپ قویاً خواستند تا پذیرش پناهندگان جنگ‌زده را ادامه دهد و گفتند که برنامه اسکان پناهندگان در آمریکا بخشی حیاتی از برنامه‌های بین‌المللی حمایت از پناهندگان و مهاجران را تشکیل می‌دهد.

دونالد ترامپ جمعه دستور داد تا آمریکا برای چهارماه پذیرش پناهنده را متوقف کند و از ورود شهروندان سوریه و ایران و پنج کشور دیگر با جمعیت غالباً مسلمان تا سه ماه جلوگیری به عمل آید. او همچنین پذیرش پناهنده از سوریه را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد. ترامپ به‌علاوه از طراحی نظامی جدید برای بررسی سخت‌گیرانه‌تر سابقه مهاجران و پناهندگان داوطلب پذیرش در آمریکا سخن گفت و وعده داد که بررسی درخواست پناهندگان مسیحی سوری را در اولویت قرار می‌دهد.

آژانس پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت که در ژنو مستقر هستند، شنبه در بیانیه‌ای مشترک نوشتند که «نیازهای پناهندگان و مهاجران در سرتاسر دنیا هرگز به این اندازه نبوده‌است.» آنها اعلام کردند که باید به پناهندگان «فارغ از دین، ملیت یا نژادشان» یاری رساند و فرصت اسکان دوباره به آنها را بخشید.

این دو آژانس تأکید کردند که برخی از پناهندگان و مهاجران نیازمند کمک‌های پزشکی تخصصی هستند که در کشورهای خودشان و بسیاری کشورهای دیگر قابل دسترس نیست.

آژانس پناهندگان جمعه اعلام کرده‌بود که ایالات متحده تحت زمامداری باراک اوباما از اکتبر ۲۰۱۶ تا پایان سال حدود ۲۵ هزار پناهنده را پذیرفته است.

این آژانس‌ها همچنین تأکید کردند که همین حالا آمریکا سختگیرانه‌ترین قوانین بررسی سابقه پناهندگان را اجرا می‌کند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here