اتریش برای بازگرداندن پناهجویان ردشده به کشورهایشان راهکار ارائه‌ داده‌ است

0
2809

وزیر امور خارجه‌ی اتریش می‌گوید برای حل مسئله‌ی عدم پذیرش پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنان در اروپا رد شده از سوی دولت‌های متبوع‌شان، باید به حربه‌ی تهدید متوسل شد و این کشورها را مجازات‌ اقتصادی کرد.

اتریش کشورهایی را که حاضر به پذیرش شهروندان خود  پس از رد تقاضای پناهندگی آنان در اروپا نیستند را تهدید کرد. سباستین کورتس، وزیر امور خارجه‌ی اتریش، در مصاحبه‌ای با “اشپیگل آنلاین” روز پنجشنبه (۱۹ دسامبر) گفت، اروپا باید از میزان کمک‌های اقتصادی خود به کشورهایی که از پذیرش شهروندانشان سرباز می‌زنند، بکاهد. اشاره‌ی کورتس به کشورهایی است که حاضر به قبول پناهجویانی نیستند که درخواست پناهندگی آنان در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا رد شده و باید محل اقامت خود را ترک کنند.

کورتس گفت اغلب این پناهجویان که تقاضایشان رد شده، با ارسال پول برای خانواده‌های خود به رونق اقتصادی کشورهای متبوع‌شان کمک می‌کنند. او این امر را دلیل امتناع رهبران این کشورها در پذیرش شهروندان خود دانست. وزیر امور خارجه‌ی اتریش گفت: «صرف این تهدید باعث می‌شود که این کشورها تغییر عقیده بدهند.»

امنیت مرزهای بیرونی اروپا

سباستین کورتس، هم‌چنین در رابطه با حمله‌ی تروریستی برلین گفت که اروپا باید امنیت مرزهای بیرونی خود را تضمین کند. او گفت: «وقتی ما کنترل نکنیم که چه کسی به اروپا مهاجرت می‌کند و چه کسی در این کشورها اقامت دارد، نمی‌توانیم امنیت برقرار کنیم.»

وزیر امور خارجه‌ی اتریش، با اشاره به این که پناهجویان را نباید تروریست خواند، یادآور شد که با این‌حال نمی‌توان این احتمال را هم منتفی دانست. او گفت: «من سال‌ها پیش گفته بودم که تروریست‌ها از مسئله‌ی پناهجویان سوءاستفاده می‌کنند. متاسفانه این امر واقعیت پیدا کرد.»

در حمله‌ی برلین، انیس عامری، یک پناهجوی ۲۴ ساله‌ی تونسی روز دوشنبه ۱۹ دسامبر با کامیون به بازار کریسمس نزدیک کلیسای یادبود قیصر ویلهلم در کورفورستندام برلین حمله برد و ۱۲ نفر را کشت و ۴۸ تن را زخمی کرد.

 

36770692_303

اعتراض به سیاست بازگرداندن پناهجویان افغان

موضوع بازگرداندن پناهجویان افغان که درخواست پناهندگی‌شان رد شده یک موضوع بسیار حساس در آلمان است. صدها نفر غروب چهارشنبه در فرودگاه فرانکفورت تجمع کرده و به این اخراج گروهی اعتراض کردند.

36769834_303

اعتراض به سیاست بازگرداندن پناهجویان افغان

بعد از ماه‌ها بحث و مذاکرات سیاسی میان دولت‌های آلمان و افغانستان، اخراج دسته‌جمعی مهاجران رد شده افغان از آلمان شروع شد. این هواپیما با ۳۴ پناهجوی افغان غروب چهارشنبه فرانکفورت را به قصد کابل ترک کرد.

36770680_303

اعتراض به سیاست بازگرداندن پناهجویان افغان

مهم‌ترین دلیل معترضان این است که افغانستان کشور امنی نیست. در اصل، پناهجویان باید به کشورهایی پس فرستاده شوند که در شمار کشورهای امن به حساب می‌آیند. افغانستان و آلمان درباره بازگرداندن پناهجویان افغان به توافق رسیده‌اند.

36769819_303

اعتراض به سیاست بازگرداندن پناهجویان افغان

براساس گزارش‌ها، سیاست بازگرداندن آن دسته از پناهجویان افغان که درخواست‌شان رد شده، شامل بالغ بر ۱۲ هزار نفر می‌شود. مقام‌های آلمانی اما تاکید می‌کنند که پرونده هر پناهجوی افغان به صورت فردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و صرفاَ آن‌هایی اخراج می‌شوند که شرایط گرفتن پناهندگی را ندارند.

36770715_303

اعتراض به سیاست بازگرداندن پناهجویان افغان

سازمان‌های حامی مهاجران، از جمله سازمان “پروآزول” خواستار توقف اخراج مهاجران افغان شده‌اند. این سازمان‌ها می‌گویند افغانستان به آن اندازه امن نیست که بتوان از آینده مهاجران اخراج شده مطمئن بود.

36769690_303

اعتراض به سیاست بازگرداندن پناهجویان افغان

این چندمین باری است که مهاجران افغان در آلمان در اعتراض به برنامه اخراج تظاهرات می‌کنند. اما ظاهراَ به نظر می‌رسد که این اعتراض‌ها و حتی بدتر شدن وضعیت امنیتی در افغانستان تاثیری بر سیاست و تصمیم مقامات آلمان نداشته است.

36772735_303

بوسه بر خاک میهن. این پناهجو پس از رسیدن به فرودگاه کابل، بر خاک سرزمین خود بوسه می‌زند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here