همه چیز درباره ویزای شینگن:کشورها، مدارک، شرایط، هزینه و فرم

0
5124

در این نوشتار در باره ویزای شینگن ، مدارک لازم برای ویزای شینگن ، شرایط گرفتن ویزای شینگن ، کشورهای عضو ویزای شینگن ، فرم درخواست ویزای شینگن ، هزینه ویزای شینگن ، و هر آن چه لازم دارید در باره ویزای شینگن بدانید بحث می شود.

ویزای شینگن چیست ؟

ویزای شینگن سندی است که برای سفر به/دیدار از کشورهای منطقه‌ شینگن  از جانب مقامات مربوطه برای شخص متقاضی صادر می‌شود. در زیر یک نمونه از تصویر ویزای شینگن را می بینید.

germany-schengen-visa

منطقه‌ی شینگن شامل ۲۶ کشور است که با یکدیگر توافق کرده‌اند شهروندان‌شان آزادانه و مانند یک کشور واحد در سراسر آن مسافرت کنند. از میان ۲۶ کشور متعهد به توافق نامه یا پیمان شینگن، ۲۲ کشور عضو اتحادیه‌ی اروپا و ۴ کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) هستند.

منطقه‌ی شینگن اکثریت کشورهای اروپایی را به جز بریتانیا و کشورهایی نظیر رومانی، بلغارستان، کرواسی، قبرس و ایرلند در بر می‌گیرد، که به زودی این کشورها نیز عضو شینگن خواهند شد. با این حال، کشورهایی نظیر نروژ، ایسلند، سوییس، و لیختن‌اشتاین عضو اتحادیه‌ی اروپا نیستند، ولی جزء کشورهای منطقه شینگن هستند و از مزیت مسافرت آزاد در این منطقه بهره‌مندند.

کشورهای عضو شینگن

در ادامه فهرست کشورهای عضو ویزای شینگن یا به عبارتی لیست کشورهای شینگن را ملاحظه می فرمایید. با کلیک بر روی نام برخی کشورهای زیر که ابر پیوند دارند می‌توانید وارد وب گاه سفارت آنها در ایران شوید و به اطلاعاتی بیش‌تر راجع به مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن ، شرایط اخذ ویزای شینگن ، فرم درخواست ویزای شینگن ، هزینه ویزای شینگن ، و سایر اطلاعات مرتبط برای هر یک از این کشورها دست یابید.

۱. اتریش

۲. بلژیک

۳. جمهوری چک

۴. دانمارک

۵. استونی

۶. فنلاند

۷. فرانسه

۸. آلمان

۹. یونان

۱۰. مجارستان

۱۱. ایسلند

۱۲. ایتالیا

۱۳. لتونی

۱۴. لیتوانی

۱۵. لوکزامبورگ

۱۶. مالت

۱۷. هلند

۱۸. نروژ

۱۹. لهستان

۲۰. پرتغال

۲۱. اسلواکی

۲۲. اسلوونی

۲۳. اسپانیا

۲۴. سوئد

۲۵. سوییس

۲۶. لیختن‌اشتاین

چه کسانی به ویزای شینگن نیاز دارند؟

شهروندان کشورهای غیر عضو شینگن برای ورود به قلمروی شینگن الزاما به ویزای‌شینگن نیاز دارند. هرچند، موارد استثنائی نیز برای این قانون وجود دارد: زیرا برخی از کشورهایی که عضو پیمان شینگن نیستند، هم‌چنان می‌توانند بدون ویزا به قلمروی شینگن وارد شوند.

فهرست کشورهایی را که برای ورود به منطقه‌ی شینگن نیاز به ویزا دارند، در این‌جا بیابید.

مدارک لازم برای ویزای شنگن

به منظور سفر به یک یا چند کشور حوزه‌ی شینگن، طبق آن‌چه پیش‌تر گفته شد، باید با مراجعه به سفارت/کنسولگری‌های معین درخواست ویزای شینگن نمود. هرچند، مانند نحوه‌ی درخواست ویزا از هر کشور دیگر، داشتن برخی شرایط خاص برای پیگیری درخواست الزامی است. نسخه‌ی واحد از اسناد مورد نیاز به همراه برخی اطلاعات اضافه به شکل مبسوط در بخش مدارک لازم برای ویزای‌شینگن توضیح داده و فهرست شده‌اند. شما هم چنین در این پیوند و پیوندهای مربوط به سفارت خانه ها ی کشورهای عضو شینگن می توانید که در بالا آمد می توانید با شرایط اخذ ویزای شینگن آشنا شوید.

هم چنین فرم درخواست ویزای شینگن یک سند رایگان است که می توانید از داخل این پرانتز دانلود ( فرم درخواست ویزای‌شینگن ) کنید یا با مراجعه به ابر پیوندهای بالا مستقیما از وب گاه های سفارت خانه های کشورهای عضو شینگن دریافت کنید.

 

انواع ویزای شینگن

بر اساس ماهیت/اهداف سفر، انواع ویزای شینگن وجود دارد که از جانب سفارت/کنسولگری‌های معین صادر می‌شوند.

۱. ویزای عادی شینگن (USV)

ویزای عادی شینگن به مثابه‌ی روادید یکی از کشورهای عضو منطقه‌ی شینگن برای حمل‌ونقل یا اقامت در منطقه‌ی مورد نظر است که برای مدت زمانی خاص و حداکثر تا ۹۰ روز در هر دوره‌ی شش ماهه اعتبار دارد که از تاریخ ورود شخص به منطقه‌ی شینگن آغاز می‌شود. با توجه به اهداف سفر، ویزای عادی شینگن به سه دسته‌ی “‌A‌”‌، “‌B‌”‌، و “‌C‌”‌ تقسیم می‌شود.

۲. ویزای معتبر در منطقه‌ی محدود (LTV

این نوع از ویزا به شما اجازه می‌دهد فقط به کشور صادرکننده‌ی ویزای شینگن یا در برخی موارد، به کشورهای دیگری از منطقه‌ی شینگن سفر کنید که نام‌ها آنها به صورت خاص هنگام درخواست ویزا ذکر شده باشند. به غیر از کشورهایی که نام‌شان هنگام درخواست ویزا ذکر شده‌اند، این‌گونه‌ی خاص ویزا برای سفر به کشورهای دیگر عضو شینگن که نامی از آنها برده نشده‌‌اند، معتبر نیست.

۳. ویزای ملی 

ویزای ملی دسته‌ی “D‌” به افرادی اعطا می‌شود که برای تحصیل، کار یا اقامت دائم وارد یکی از کشورهای شینگن شوند. البته ویزای ملی به افرادی اعطا می‌شود که قصد دارند در دوره‌ی زمانی خاص یا با هدفی مشخص در یکی از کشورهای شینگن اقامت کنند که پس از پایان دوره‌ی مشخص باید به کشورشان بازگردند.

در این جا  می توانید مطالب بیشتری را درباره ویزای شینگن بخوانید.

 

هزینه ویزای شینگن

هنگام درخواست ویزا، هر یک از درخواست‌کنندگان ملزم به پرداخت هزینه‌ی غیرقابل استرداد برای ویزا هستند. هزینه ویزای شینگن بسته به نوع ویزا، سن درخواست‌کننده و برخی موارد دیگر متفاوت است.

هزینه ویزای شینگن به طور معمول (به یورو)

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی  ۶۰.۰۰ یورو
  • ویزا برای اقامت کوتاه، کم‌تر از ۹۰ روز  ۶۰.۰۰ یورو
  • ویزا برای اقامت طولانی، بیش از ۹۰ روز ۹۹.۰۰ یورو

بیمه مسافرتی ویزای شینگن 

شهروندان کشورهایی که برای ورود به منطقه‌ی شینگن ملزم به دریافت ویزا هستند، چه به صورت فردی یا گروهی یا توریستی، و چه با هدف کسب و کارملزم به خرید بیمه مسافرتی هستند که تمام روزهای اقامت‌شان را در منطقه‌ی شینگن پوشش دهد.

این بیمه باید در سراسر قلمروی کشورهای عضو شینگن معتبر باشد و تمام دوره‌ی زمانی را که شخص قصد اقامت یا عبور از این منطقه را دارد، پوشش دهد. حداقل پوشش باید ۳۰،۰۰۰ یورو باشد!

شما می توانید اطلاعات بیشتری در باره بیمه با کلیک روی بیمه مسافرتی ویزای  شینگن به دست آورید.

پرسش و پاسخ‌های متداول :

بعد از صدور ویزا، چه مدت می‌توانم در منطقه‌ی شینگن اقامت داشته باشم؟

با توجه به نوع ویزایی که از جانب سفارت/ کنسولگری مشخص در هر یک از کشورهای عضو شینگن صادر می‌شود، بر اساس ماهیت سفر و دیگر مقتضیات مربوطه محدودیت‌های مختلفی برای هر ویزای خاص اعمال می‌شود. با این حال، متداول‌ترین نوع ویزایی که به مسافران اعطا می‌شود در هر دوره‌ی شش ماهه تا حداکثر ۹۰ روز بعد از تاریخ ورود اعتبار دارد.

در چه صورت اجازه دارم برای ویزای شینگن درخواست بدهم؟

گرفتن ویزای شینگن مثل هر ویزای دیگری شرایط خاصی را می طلبد. هر آدمی اجازه دارد برای ویزای‌شینگن درخواست بدهد، به شرطی که بتواند تمام مدارک مورد نیاز را به ترتیب ارائه کند و برای نگهداری از خود در طول اقامت‌اش در منطقه‌ی شینگن استطاعت مالی داشته باشد.

ویزای عادی شینگن چیست؟

با توجه به اهداف سفر، ویزای عادی شینگن به سه دسته‌ی “‌A‌”‌، “‌B‌”‌، و “‌C‌”‌ تقسیم می‌شود.

  • دسته‌ی “‌A‌” به ویزای ترانزیت فرودگاهی گفته می‌شود که به دارنده‌ی آن اجازه می‌دهد بدون وارد شدن به کشورهای منطقه‌ی شینگن، تنها در محدوده‌ی بین‌المللی فرودگاه‌های این کشورها تردد کند. ویزای ترانزیت فرودگاهی برای افرادی الزامی است که از یک کشور غیر شینگن به کشور غیر شینگن دیگر مسافرت می‌کنند و باید در یکی از فرودگاه‌های کشورهای عضو شینگن هواپیمای‌شان را عوض کنند.
  • ‌ دسته‌ی “B” به ویزای ترانزیتی گفته می‌شود که به دارنده‌ی آن اجازه می‌دهد ظرف حداکثر پنج روز با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی، اتوبوس، یا هواپیمای شخصی به مقصد یک کشور غیر شینگن از منطقه‌ی شینگن عبور کند.
  • دسته‌ی “C” به ویزای کوتاه‌مدتی گفته می‌شود که به دارنده‌ی آن اجازه می‌دهد بسته به مدت اعتبار ویزای‌اش، دوره‌ی زمانی معینی را در کشورهای عضو شینگن اقامت کند.

بلیط اینترنتی پرواز ( برنامه اینترتنی سفر پرواز ) برای درخواست ویزا چیست؟

بلیط اینترنتی پرواز سند پذیرفته‌ شده‌ای در مورد برنامه‌ی زمانی یک پرواز خاص است که به صورت آنلاین قابل تایید است.

برای کسب اطلاع بیشتر در باره چگونگی اخذ بلیط اینترنتی پرواز برای درخواست ویزای‌شینگن این جا را کلیک کنید.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here