مهاجرت به استرالیا :۵ بهترین مشاغل مورد نیاز استرالیا

0
4833

کنجکاوید بدانید آیا شغل‌تان، مهاجرت شما را به استرالیا آسان می‌کند؟ در این نوشتار با ما باشید تا از مهاجرت به استرالیا و ۵ بهترین مشاغل مورد نیاز استرالیا برایتان بگوییم.

در مقایسه‌ای که انجام داده‌ام از چندین معیار انتزاعی استفاده کرده‌ام که به عقیده‌ی من در انتخاب شغلی با بیش‌ترین شانس موفقیت کمک می‌کنند. چه تازه دبیرستان را تمام کرده باشید یا سال‌ها سابقه‌ی کاری داشته باشید، این مقاله ممکن است برای شما مفید باشد.

در گزینش خودم از معیارهای زیر استفاده کرده‌ام:

  • آن شغل هم در فهرست مشاغل مهارتی موردنیاز (اس‌او‌ال) و هم در فهرست مشاغل مهارتی تلفیقی موردنیاز (سی‌اس‌او‌ال) قرار گرفته باشد – این امر شانس شما را برای پیدا کردن ویزای درست افزایش می‌دهد.
  • در صورت امکان اجرا، ارزیابی مهارتی آن شغل نسبتا ساده‌تر از سایر حرفه‌ها باشد.
  • برای مهاجرت، الزامات صدور مجوز و/یا نام‌نویسی اضافه‌ی محدودی داشته باشد یا اصلا الزامات نداشته باشد.
  • آموزش برای یک شغل معین بیش از ۲-۳ سال طول نکشد (برای افراد بدون صلاحیت‌های مرتبط قبلی).

وجود کارفرمایی که مایل باشد از شما حمایت مالی کند، بسیار مفید است. با این وجود انجام همه‌ی کارها به تنهایی و درخواست با استفاده از ویزای بر مبنای امتیاز مجاز، می‌تواند منجر به اقامت دائم نیز بشود.

بنابراین برای مهاجرت به استرالیا بهترین مشاغل این ۵ مورد هستند:

۱. حسابدار

وقتی جوان باشید و برای مهاجرت به استرالیا برسید، بدون داشتن هیچ صلاحیتی، گزینه‌های مهاجرت به شدت محدود هستند. اگر درگیر شدن با حجم زیادی از محاسبات برای‌تان مهم نیست، گرفتن یک مدرک معتبر حسابداری ممکن است گزینه‌ی خوبی باشد. حداقل مدرک لازم برای کسب صلاحیت مورد نیاز داشتن مدرک کارشناسی یا بالاتر است. به طور کلی گرفتن این مدرک به ۳ سال می‌انجامد و با سریع‌ترین گزینه‌های ممکن این زمان به ۲ سال کاهش می‌یابد. انتظار داشته باشید ۳۰،۰۰۰ دلار (کالج‌ها) تا ۷۰،۰۰۰ دلار (دانشگاه‌ها) پرداخت کنید.

گروه‌های حسابداری شامل موارد زیر است:

حسابدار (عمومی)

حسابدار مدیریتی

حسابداری مالیاتی

حسابرس خارجی

⊕ یکی از محبوب‌ترین دوره‌ها بین دانشجویان بین‌المللی – تنوعی از دوره‌ها موجود است.

⊕ نامزدی ایالتی برای اکثر ایالت‌ها در دسترس است.

⊕ هیچ سابقه‌ی کاری برای اعتباردهی حرفه‌ای نیاز نیست.

⊕ وجود گزینه‌ی ’ سال حرفه‌ای ‘ اگر به امتیازات بیش‌تری در ویزای آزمون امتیازات نیاز دارید.

⊕ برای صلاحیت معتبر به دست آمده در استرالیا، ارزیابی مهارتی (که معمولا به وسیله‌ی حسابدار عمومی گواهی‌شده انجام می‌شود) بسیار سرراست است.

⊗ می‌تواند پرهزینه باشد (به ویژه تحصیلات دانشگاهی)

⊗ برای حسابدارانی که خارج از استرالیا صلاحیت یافته‌اند، ممکن است به علت تفاوت حوزه‌های حسابداری که در مقایسه با سایر کشورها در آموزش استرالیا پوشش داده می‌شود، دریافت سریع ارزیابی‌های مهارتی مثبت بسیار دشوار باشد.

 ۲. متخصص فناوری اطلاعات (آی‌تی)

این گروه که غالبا از مردان تشکیل شده است، همراه با حسابداری، برای هرکسی که به دنبال اقامت دائم است، الزامات ملایمی در نظر گرفته است.

گروه متخصصین فناوری اطلاعات که واجد شرایط مهاجرت به استرالیا هستند شامل موارد زیر است:

تحلیل‌گر کسب و کار آی‌سی‌تی

تحلیل‌گر سیستم‌ها

برنامه‌نویس تحلیل‌گر

برنامه‌نویس توسعه‌دهنده

مهندس نرم‌افزار

شبکه‌ی کامپیوتر و مهندس سیستم‌ها

⊕ اگر از یک دانشگاه استرالیایی فارغ‌التحصیل شده باشید، برای ارزیابی مهارتی مثبت (پس از فارغ‌التحصیلی) فقط به یک سال سابقه‌ی کاری یا تکمیل برنامه‌ی سال حرفه‌ای انجمن کامپیوتر استرالیا (ای‌سی‌اس) نیاز دارید.

⊕ هیچ آزمون انگلیسی از سوی انجمن کامپیوتر استرالیا نیاز نیست و هزینه و استرس اضافه‌ای برای شما نخواهد داشت.

⊕ اگر هیچ صلاحیتی در رابطه با فناوری اطلاعات ندارید اما سال‌ها سابقه‌ی کار مرتبط دارید، هنوز می‌توانید مهاجرت کنید.

⊕ در سال‌های آینده، چشم‌انداز بسیار خوبی برای تمام نقش‌های مربوط به فناوری اطلاعات وجود دارد.

 

⊗ تغییر و تکامل مشاغل فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی‌سی‌تی) مثل هیچ شغل دیگری نیست.

۳. سرآشپز

از نظر صدور روادید، از بین ۴۵۷ ویزا و ویزاهای با حمایت کارفرما، جایگاه سرآشپز در بین محبوب‌ترین‌ها قرار داشته است.

کسانی‌که برای شغل سرآشپز به ارزیابی مهارتی نیاز دارند باید، بدانند که تمام این فرآیند توسط بازرگانی استرالیا (تی‌آر‌ای) انجام می‌شود و خیلی پیچیده‌تر از ان چیزی است که توسط انجمن کامپیوتر استرالیا انجام می‌شود.غیر از آن‌که از کشورهای منتخب که سیر مشخصی دارند پاسپورت داشته باشید، معمولا باید صلاحیتی در رابطه با آشپزی داشته باشید که دیپلم یا بالاتر باشد. باید بتوانید شواهدی مبتنی بر ۳ سال کار تمام وقت به عنوان سرآشپز، از جمله حداقل یک سال کار طی سه سال گذشته را فراهم کنید.

⊕ کسانی که شرایطی معادل دیپلم استرالیا را دارند الزامات صلاحیت را برآورده می‌کنند.

⊕ بیش‌تر متقاضیان ویزای ۴۵۷ ارزیابی مهارتی تی‌آر‌ای را ملزم نمی‌کنند. مامور پرونده ممکن است آن را درخواست کند در صورت هرگونه شبهه درباره ی صلاحیت‌های متقاضی.

⊕ بازار کار بزرگ برای این حرفه.

⊗ برای ویزاهای ۱۸۹/۱۹۰/۴۸۹، افراد با سابقه‌ی کاری محدود ممکن است به مشکل برخورند، زیرا ارزیابی مهارتی تی‌آر‌ای داشتن حداقل ۳ سال سابقه‌ی کار با دستمزد را ملزم می‌کند.

⊗ از آن‌جایی‌که معمولا ارزیابی مهارتی رسمی برای درخواست ویزای ۴۵۷ لازم نیست، با دارندگان پاسپورت از کشورهای زیر به گونه‌ای متفاوت برخورد می‌شود و با اجبار به گذراندن ارزیابی تی‌آر‌ای از برخی امتیازات محروم می‌شوند. این کشورها شامل:‌ برزیل، چین (ازجمله هنگ‌کنگ و ماکائو)، فیجی، هند، پاپوآگینه‌ی‌نو، فیلیپین، آفریقای جنوبی، تایلند، ویتنام، زیمباوه هستند.

⊗ اگرچه سرآشپزها درباره‌ی تعداد پیشنهادات کاری شکایتی ندارند، حقوق‌شان نسبت به سایر نقش‌ها پایین‌تر است.

۴. مکانیک

مکانیک‌ها هم مثل سرآشپزها باید صلاحیت‌هایی داشته باشند و توسط تی‌آر‌ای ارزیابی شوند (در چنین مواردی ارزیابی مهارتی نیاز است).

این گروه شامل موارد زیر است:

مکانیک موتور (عمومی)

مکانیک موتور دیزلی

مکانیک موتورسیکلت

مکانیک موتورهای سبک

⊕ ورود به این حرفه با حداقل دو سال آموزش در محل کار یا سه سال سابقه‌ی کار در صورت نداشتن صلاحیت رسمی، معادل مدرک شماره‌ی ۳ استرالیا است.

⊕ در سراسر استرالیا به شدت مورد تقاضا است

⊗ مطمئنا شغلی نیست که به درد زن‌ها بخورد.

۵. متخصص بهداشت دندان/دندانپزشک

در فهرستم که به دلایلی مرد-محور شده است، دو حرفه‌ی بالقوه پیدا کرده‌ام که کاملا به درد زن‌ها می‌خورد. همان‌طور که در فهرست مشاغل مهارتی مهاجرت به استرالیا می‌بینید دو حرفه‌ی مربوط به دندانپزشکی وجود دارد: پروتزساز دندان و تکنیسین دندان که توسط تی‌آر‌اس ارزیابی می‌شوند. من مشاغل سیستم ارزیابی مهارت حرفه ای آموزش و پرورش را تعیین کرده‌ام زیرا ارزیابی آن‌ها سرراست تر از تی‌آر‌ای است.

چیز دیگری که درباره‌ی سیستم ارزیابی مهارت حرفه ای آموزش و پرورش دوست دارم آن است که به ازای دستمزد ناچیزی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند که می‌توانند درباره‌ی تجربه‌ی و صلاحیت‌تان به شما توصیه‌هایی بکنند. این کار به نوبه‌ی خود در آمادگی برای ارزیابی بدون ریسک هزینه کردن مبلغ زیادی برای ارزیابی مهارت واقعی کمک می‌کند.

⊕ متخصص بهداشت دندان (دندانپزشک) در رده‌بندی ما بالاترین درآمد را دارد.

⊗ نام‌نویسی در شورای دندان آسترالیا (ای‌دی‌سی) همراه با حق‌الزحمه‌ی بالا الزامی است

⊗ برای نام‌نویسی آیلتس حداقل ۷.۰ از سوی ای‌دی‌سی لازم است

⊗ به شدت تخصصی و بازار شغلی محدودی دارد

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here