شرکتهای بزرگ دانمارک رسانه ضد خارجی را تحریم کردند

0
2131

نوردیا Nordea بانک، ایکه آ، Just-Eat و چندین شرکت بزرگ تجاری در دانمارک مدتی است که یک رسانه به شدت ضد خارجی در این کشور را که تنها اخبار منفی و تند علیه خارجی ها را پوشش می دهد تحریم کرده اند.

هفته نامه Den Korte Avis که بیشتر یک رسانه اینترنتی است تا یک رسانه کاغذی، روز گذشته اعلام کرده است که تحریم درج تبلیغات از سوی شرکتهای بزرگ دانمارکی خلاف اصول اساسی آزادی بیان است.

این ماجرا یک ماه پس از آن آغاز شد که یکی از مشهورترین شرکتهای تجاری دانمارک در جهان یعنی Lego از ارائه آگهی به روزنامه دست راستی دیلی میل در انگلستان خودداری کرد.

مواضع این رسانه به شدت مورد حمایت روزنامه ضد مهاجران Jyllands-Posten قرار گرفته است و خبرنگاران این روزنامه از مقامات دانمارک می پرسند «چرا شرکتهای بزرگ دانمارکی باید به خود اجازه دهند که رسانه ای مانند  Den Korte Avis را تحریم کنند؟»

با این همه مقامات بانک بزرگ نوردیا اعلام کرده اند به دلیل مواضع تند و گاهن افراطی این رسانه از پرداخت پول بابت انتشار آگهی در  Den Korte Avis خودداری کرده اند.

این روزنامه توسط یک زوج سیاسی به نام Ralf Pittelkow اداره می شود و در سال ۲۰۱۶ دستکم ۱۴۷ تا ۱۴۹ هزار کرون از دولت راستگرای لارس لوگه قاسموسن حمایت مالی دریافت کرده اند.

تحریم این رسانه ضد خارجی به شدت افراطی از سوی شرکتهای بزرگ تجاری دانمارک واکنش حزب ضد خارجی دنسک فولک پارتی را به همراه داشته است و سخنگوی این حزب تحریم یک رسانه بخاطر عقاید آنرا مغایر قانون اساسی دانمارک و اصل آزادی بیان دانسته است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here