آلمان ۱۵۰ میلیون یورو به پناهجویانی که به کشورشان باز می‌گردند کمک می‌کند

0
1887

وزارت کمک های عمرانی آلمان اعلام کرد که ظرف سه سال آینده هر سال ۵۰ میلیون یورو صرف کمک به پناهجویانی خواهد شد که در پی رد درخواست پناهندگی خود، حاضرند داوطلبانه به کشورشان بازگردند.

“گرد مولر” وزیر کمک های عمرانی آلمان در گفت و گو با روزنامه “آوسبورگر آلگماینه” اعلام کرد که دولت آلمان در چارچوب برنامه “چشم انداز میهن”، ظرف سه سال آینده با تامین ۱۵۰ میلیون یورو اعتبار، هزینه سفر پناهجویانی را خواهد پرداخت که درخواست پناهندگی آن ها در آلمان رد شده و داوطلب بازگشت به میهن خود هستند.
به گفته وزیر کمک های عمرانی، علاوه بر تامین هزینه سفر، به داوطلبان کمک خواهد شد تا از طریق گذراندن دوره های آموزشی برای کار در کشور خود آماده شوند. به آن ها همچنین در زمینه سرمایه گذاری برای اشتغال کمک خواهد شد.
آقای گرد مولر بدون آن که به جزئیات بیشتر برنامه چشم انداز میهن اشاره کند، افزود: “به ویژه در میان پناهجویان رد شده افغانستان و بالکان افراد زیادی داوطلب بازگشت به کشورهای خود هستند، اما از یک سو بیمناک آن هستند که در صورت بازگشت از سوی هم میهنان خود به عنوان بازنده ارزیابی شوند و از سوی دیگر امکاناتی برای آغاز یک زندگی نو نداشته باشند. کمک های دولت آلمان باید به آن ها اطمینان بدهد که چنین نیست و با بهره گیری از این کمک ها، در میهن خود چشم اندازی روشن خواهند داشت.”

وزیر کمک های عمرانی آلمان در مصاحبه خود ضمنا تصریح کرد که “هزینه کمک به بازگشت داوطلبان و ایجاد چشم انداز برای آن ها، بسیار کمتر از هزینه نگهداری درازمدت و تجدید نظر در مورد درخواست پناهندگی رد شده آن ها است.”

دولت آلمان در گذشته نیز اغلب با تقبل هزینه سفر و پرداخت پول توجیبی به پناهجویان رد شده، آن ها را به بازگشت ترغیب کرده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here