افزایش موج مهاجرت از میانمار به سوی بنگلادش

0
951

به دنبال آغاز حملات نیروهای ارتش میانمار علیه مسلمانان ایالت آراکان از ماه گذشته تا کنون ده‌ها هزار نفر از مسلمان این ایالت مجبور به مهاجرت در بنگلادش شده اند.

بر اساس اطلاعیه سازمان ملل متحد، شمار افرادی که به دلیل این حملات مجبور به ترک خانه وکاشانه خود شده اند، به 30 هزار نفر رسیده است.

دولت بنگلادش درحالی که به دلیل تحولات اخیر منطقه کنترل مرزهای خود را افزایش داده است، سفیر میانمار در داکا را نیز احضار کرده و خواستار ارائه توضیحات از سوی وی درباره این موج مهاجرت شده است.

وزارت امور خارجه بنگلادش هم اعلام کرد: “علیرغم تمامی تلاش‌های مرزبانان کشور، هزاران شهروند میانمار از جمله زنان و کودکان در تلاش برای عبور از مرز کشور با میانمار هستند و هزاران نفر از آنها نیز در منطقه مرزی تجمع کرده اند”.

دولت بنگلادش همچنین سه‌شنبه گذشته 20 کشتی حامل مهاجران را به میانمار بازگردانده بود.

گفتنی است حملات بودائیان به شهروندان مسلمان ایالت آراکان میانمار که از سال 2012 آغاز شد، تاکنون شمار زیادی کشته برجا گذاشته است. در این حملات صدها خانه و کارخانه به آتش کشیده شد و بسیاری از مسلمانان منطقه مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.

دولت میانمار با تصویب قانونی از سال 1982 تابعیت میانمار را از مسلمانان منطقه آراکان سلب کرده است. طبق آمار سازمان ملل متحد در سال‌های اخیر، با افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان منطقه، بیش از 130 هزار مسلمان مجبور به فرار از میانمار شده اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here