مشاور ترامپ: ایران و اخوان‌المسلمین پشت شایعه اخراج مسلمانان از آمریکا هستند

0
1200

هانا:

ولید الفارس، مشاور دونالد ترامپ، می‌گوید ادعاهایی که درباره اخراج مسلمانان از آمریکا مطرح می‌شود، «مزخرفاتی» است که از سوی «اخوان‌المسلمین و رژیم ایران» گفته می‌شود.

ولید الفارس مشاور لبنانی‌الاصل دونالد ترامپ به سایت عربی «ایلاف» گفت: «این گفته منابع رسانه‌ای که رییس‌جمهور دونالد ترامپ عرب‌ها را اخراج می‌کند، مزخرفاتی است که اخوان‌المسلین و رژیم ایران پشت آن هستند».

این مشاور دونالد ترامپ با رد هرگونه «نگاه‌ تبعیض‌آمیز» از سوی رییس‌جمهوری منتخب آمریکا در مورد مسلمانان و عرب‌ها گفت: «منابعی که این دروغ‌ها را منتشر می‌کننند مردم خودشان را از حلب و موصل اخراج می‌کنند».

دونالد ترامپ ماه سپتامبر در زمان مبارزات انتخاباتی خود تصریح کرده بود: «تا موقعی که نمایندگان کشورمان بفهمند (در این کشور) کی به کی است» باید ورود مسلمانان را به آمریکا ممنوع کرد.

در همین حال سخنگوی گروه «گریت آمریکن پک»، که طرفدار ترامپ است به شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت طرح ثبت مسلمانان که در کمپین ترامپ از آن سخن گفته می‌شود پیش از این در آمریکا سابقه داشته است.

کارل هیگبی، طرح ثبت مسلمانان را شبیه انتقال اجباری ژاپنی‌های مقیم آمریکا در زمان جنگ جهانی دوم به اردوگاه‌ها توصیف کرده است.

به تازگی کریس کلباخ از اطرافیان ترامپ فاش ساخته که طرح کنترل مسلمانان در میان مشاوران ترامپ بدون تایید کنگره مطرح شده است.

بر پایه این طرح که پس از حملات ۱۱ سپتامبر اجرا و در سال ۲۰۱۱ ملغی شد، ورود و خروج مسلمانان غیر آمریکایی باید کنترل شود و مسلمانان غیرآمریکایی درباره رفت و آمد و محل اقامت خود توضیح ‌دهند.

دونالد ترامپ در مارس امسال به شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» گفته بود: «من فکر می‌کنم اسلام از ما متنفر است».

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here