پناهجویان افغان از آلمان اخراج نخواهند شد

0
2030

قدرت رسانه ها فراتر از حد تصور است ,کاری که رسانه انجام می دهد بسیار اثر گذار و نتیجه بخش است ,
تلاش های فعالان جامعه مدنی ,نهاد های مدافع حقوق بشر ,رسانه ها وفعالان در شبکه های اجتماعی برای جلو گیر ی از اخراج پناهجویان افغان از آلمان نتیجه داد,امروز دویچه ویله نوشت:
وزارت خارجه آلمان اخراج پناهجویان افغان را ممکن نمی داند
مجله اشپیگل گزارش داد: توجه به وضعیت امنیتی تهدید آمیز در افغانستان وزارت خارجه آلمان فدرال فکر نمی کند بازگرداندن پناهجویان رد شده افغان ممکن باشد.
این مجله آلمانی به نقل از مقامات وزارت خارجه این کشور گزارش داده که این وزارت با درنظرداشت وضع امنیتی در افغانستان، اخراج پناهجویان رد شده افغان را ممکن نمی داند. بحث اخراج پناهجویان افغان قبلا واکنش های زیادی در پی داشت.
در یک گزارش این مجله خبری در روز پنجشنبه آمده است که “اندریاس میشایلیس”، مدیر سیاسی وزارت خارجه آلمان فدرال در ملاقاتی با گروه کاری سیاست خارجی متشکل از جناح های پارلمانی حزب اتحاد دموکرات مسیحی (سی دی یو) و حزب اتحاد سوسیال مسیحی (سی اس یو) از وضعیت امنیتی به طور فزاینده خطرناک در افغانستان تذکر داده است.
میشایلیس این اطلاعات اش را متکی بر یک گزارش درونی از اوضاع توسط سفارت آلمان در کابل ارائه کرده است. دراین گزارش یک «تشدید بی سابقه وضع تهدید آمیز» تصویر شده است.
براساس اطلاعات این گزارش، گروه اسلام گرای تندرو طالبان نسبت به آغاز ماموریت نظامی ناتو در سال ۲۰۰۱ به طور قوی تری گسترش یافته است.
در هریک ازدو ولسوالی افغانستان خطرات جانی و حیاتی یا «بلند» و یا «نهایت زیاد» طبقه بندی شده است.
آن بخش های کشور که تاکنون امن بودند، با سرعت مورد تهدید قرار می گیرند. گفته می شود که این اوضاع «تا یک زمان قابل پیش بینی بازهم دلایل واقعی برای پناهجویی را مطرح می کند».
چندی پیش اضهارات توماس دیمیزیر، وزیر داخله آلمان مبنی بر احتمال اخراج سریع و گسترده شماری از مهاجران افغان که در آلمان به عنوان پناهجو پذیرفته نشده اند واکنش هایی را در پی داشت.
وزارت امور مهاجرین وعودت کنندگان افغانستان از اتحادیه اروپا و مخصوصا آلمان خواست که با درنظرداشت وضعیت امنیتی این کشور پناهجویان افغان را اخراج نکند.
اما ریاست جمهوری افغانستان گفت که این کشور به عنوان یک کشور مستقل آماده است پناهجویانش را که اخراج می شوند دوباره بپذیرد.
در عین حال سازمان های حامی پناهجویان نیز از سیاست جدید پناهندگی آلمان و تصمیم این کشور به اخراج پناهجویان افغان به شدت انتقاد کردند.
در همین رابطه بخدی نوشت:وزارت امور افغانستان اعلام کرده که با وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان به توافق رسیده است تا روی مساله اخراج اجباری پناهجویان افغان از کشورهای اروپایی با سفرای این کشورها در افغانستان وارد مذاکره شوند.این وزارت گفته که قرار است هفته آینده نشستی مشترکی با حضور مقامات افغان و سفرای کشورهای اروپایی در افغانستان در کابل برگزار شود.
وزارت خارجه می گوید هدف از بزگزاری این نشست، دستیابی به راه حل مناسب به مشکلات پناهجویان افغان در اروپا و جلوگیری از اخراج آنها به افغانستان است.
این وزارت به صراحت اعلام کرده است که در شرایط حاضر که وضعیت امنیتی افغانستان مناسب نیست و همچنان دشواری های سردی زمستان در راه است، پناهجویان افغان نباید از کشورهای اروپایی اخراج شوند.
وزارت امور خارجه افغانستان می گوید، در نشستی که قرار است در کابل برگزار شود، سخاوتمندانه از سفرای کشورهای اروپایی خواهد خواست تا مانع اخراج پناهجویان افغان از کشورهای شان شوند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here