زنان در جهنم کاله نیز برای پناهندگان مسلمان «هدفی» برای تجاوز جنسی هستند

0
1380

یک مترجم زن افغان که یک گزارش‌گر را در اردوگاه “کاله” در شمال فرانسه همراهی می‌کرد، مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. به گفته دادستان شهر “بولوُن-سور-مر”، متجاوز یک پناهجو بوده است.
به گفته منابع قضایی، این حادثه هنگامی اتفاق افتاد که مترجم افغان و یک گزارشگر همکار کانال ۵ فرانسه، حوالی ساعت ۲ تا ۳ نیمه‌شب گذشته در مورد وضعیت کودکان و نوجوانان پناهجو گزارش تهیه می‌کردند. این دو نفر به پلیس گفته‌اند که ٣ تن از پناهجویان که ظاهراً افغان بوده‌اند، ابتدا تلاش کردند وسایل آنها را به سرقت ببرند اما بعدتر یکی از آنان زن مترجم را با چاقو تهدید و وادار به رابطه جنسی کرد. ۲ پناهجوی دیگر نیز، گزارشگر همراه این مترجم را در فاصله دورتری با چاقو تحت تهدید قرار دادند.
منابع بیمارستانی شهر “کاله” گفته‌اند که مترجم ۳۸ ساله افغان و گزارشگر همراه او که ۴۲ ساله است، بعد از اینکه مهاجمان آنان رها کردند به پلیس شکایت کردند.
کانال ۵ تلویزیون فرانسه، با انتشار پیامی ضمن حمایت از این ۲ نفر گفته است «این گروه با تجربه، از چندین ماه سرگرم تهیه گزارش برای این کانال درباره کودکان و نوجوانان پناهجو در “کاله” بوده است.»
منابع پلیس گفته‌اند که جستجو برای یافتن ۳ پناهجوی مظنون ادامه دارد.
بر اساس آمارهای منتشر شده، نزدیک به ۱۳۰۰ کودک و نوجوان پناهجو در اردوگاه “کاله” زندگی می کنند و از این میان ۵۰۰ تن از آنها ادعا دارند که میخواهند به خانواده و یا بستگان خود در بریتانیا به پیوندند.
بر اساس یک توافق ابتدایی میان فرانسه و بریتانیا، حدود ۱۴ تن از کودکان و نوجوانان پناهجو، روز دوشنبه ١٧ اکتبر برای پیوستن به خانواده‌هایشان عازم بریتانیا شدند. این در حالیست که وزیر کشور فرانسه امروز بار دیگر از بریتانیا تقاضا کرد مسئولیت خود در برابر کودکان و نوجوانان پناهجو را ادا کند.
وزارت کشور فرانسه تصمیم دارد اردوگاه “کاله” را برچیند و ساکنان آن را در سایر مراکز پناهجویی در این کشور منتقل کند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here