درگیری میان پلیس و حامیان پناهجویان در”کاله” شش زخمی به جای گذاشت

0
1597

جنگل های اطراف شهر «کاله» درفرانسه شب گذشته بار دیگر صحنه درگیری میان مهاجرین غیرقانونی و حامیان آن‌ها و پلیس ضد شورش این کشور بود.
 

به گزارش خبرگزاری فرانسه رویارویی خشونت‌آمیز میان تظاهرکنندگان و حامیان پناهجویان و نیروهای پلیس چهار ساعت به طول انجامید که پنج مامور پلیس و یک روزنامه نگار حاضر در محل جراحات سطحی برداشتند.

«برنارد کازنف» وزیرکشورفرانسه دقایقی پس از وقوع رویدادهای شب گذشته عاملین درگیری را بشدت محکوم کرد.
دربیانیه وزارت کشور از نیروهای پلیس، که توانسته‌اند به فوریت نظم را در منطقه برقرار نمایند، تقدیرشده است.

بنا برتصمیم دولت، پلیس شهر کاله اکنون هفته هاست که کوشش می‌کند، مهاجرین غیرقانونی اسکان یافته درجنگل‌های کاله را به نقاط دیگرکشورانتقال دهد تا درباره بلاتکلیفی انان تصمیم گیری شود، ولی به علت تظاهرات وممانعت جمعی پناهجویان وحامیان فرانسوی آن‌ها پلیس هنوز موفق با تخلیه جنگل‌های کاله نشده است.

روز گذشته نیز استانداری منطقه کاله، برگزاری تظاهرات به نفع پناهجویان را ممنوع اعلام داشته بود، ولی با این حال حامیان پناهجویان مستقردرجنگل کوشش کردند وارد محل استقرارپناهجویان شده وعلیه تصمیم وزارت کشور دست به تظاهرات بزنند.

به نوشته مطبوعات فرانسه این تظاهرات معمولا از سوی نیروهای چپ فرانسه ترتیب داده می‌شود. حامیان پناهجویان روز گذشته برای اعتراض وحمایت از خواست پناهجویان از پاریس راهی محل تظاهرات شده بودند.

براساس تخمین مقامات امنیتی فرانسه حدود ۱۰ هزارنفردرجنگل‌های کاله بساط نوعی حلبی اباد برپا کرده‌اند.

این افراد دراکثریت قریب به اتفاق خود مایلند درفرصت مناسب از مرزهای کاله گذشته و درانگلستان درخواست پناهندگی نمایند که این آن چیزی است که دولت لندن بشدت با آن مخالف است و مرزهای میان فرانسه و انگلستان را بشدت کنترل می‌کند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here