نتایج همه پرسی مجارستان؛ طرح مهاجرت اتحادیه اروپا رد شد

0
2182

مقام های انتخاباتی مجارستان می گویند مردم این کشور روز یکشنبه در یک همه پرسی با اکثریت بزرگی سهمیه مهاجرت اتحادیه اروپا را رد کرده اند.

اما نتایج حاکیست که میزان مشارکت ۴۳ درصد بوده است؛ درحالی که گفته می شود برای آنکه نتیجه اعتبار داشته باشد باید ۵۰ درصد در آن شرکت می کردند.

علیرغم این موضوع یک سخنگوی دولت گفت که نتیجه “از نظر سیاسی و حقوقی” الزام آور است اما اپوزیسیون گفت که دولت حمایت لازم را کسب نکرده است.

مقام ها گفتند درحالی که تقریبا همه آرا شمرده شده ۹۸ درصد آن را رد کرده اند.

ویکتور اوربان نخست وزیر راست گرای این کشور نتایج را “کوبنده” خواند و گفت که اتحادیه اروپا نمی تواند مجارستان را “وادار” به پذیرش مهاجران کند. او رهبران اتحادیه اروپا را تشویق کرد متوجه این نتایج باشند و گفت قانون اساسی را برای الزام آور کردن این تصمیم تغییر خواهد داد.

اما فرنک گورسکانی رهبر ائتلاف دمکراتیک متشکل از مخالفان دولت گفت که مشارکت پایین نشان داد که بیشتر مردم از دولت حمایت نمی کنند. او گفت: “براساس نتایج با این مشارکت پایین، مردم از دولت حمایت نمی کنند. و این اتفاقی خوبی است چون مهاجرت از مرزهای مجارستان فراتر می رود.”

براساس طرح اتحادیه اروپا برای جابجا کردن ۱۶۰ هزار مهاجر در سراسر این ناحیه مجارستان باید ۱۲۹۴ پناجو دریافت کند.

مجارستان در جریان بحران مهاجرت سال گذشته یکی از کشورهای ترانزیت در غرب بالکان در مسیر عبور مهاجران به آلمان و سایر کشورها بود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here