پرچم دگرباشان جنسی در فضا به اهتزاز در آمد

0
1156

یک گروه مدافع حقوق بشر در آمریکا در اقدامی ابتکاری، پرچم شش رنگ دگرباشان جنسی موسوم به «پرچم رنگین کمان» یا «پرچم افتخار» را از طریق یک بالون به جو زمین فرستاد و برای نخستین بار این نشان در فضا به اهتزار درآمد.

این سازمان غیرانتفاعی «کاشت صلح» نام دارد، هدفش «گسترش صلح در جهان بحران زده» است و در زمینه حقوق دگرباشان هم فعالیت می کند.

آنها در سالهای اخیر برنامه های مختلفی را در این چهارچوب برگزار کردند و خواستار توجه بیشتر به حقوق دگرباشان و برابری تمام انسان ها در گوشه و کنار جهان هستند.

پرچم دگرباشان در ماه اوت گذشته و از منطقه ای در ایالت میلواکی به فضا فرستاده شد، به گفته مسئولین این سازمان، «نشان شش رنگ افتخار» از طریق یک بالون مجهز و پیشرفته به جو زمین رفت و در ارتفاع سی و چهار کیلومتری، به مدت سه ساعت به اهتزاز در آمد.

کلیه مراحل این برنامه هیجان انگیز توسط یک دوربین کوچک ضبط شده و این سازمان غیرانتفاعی آن را از طریق تارنمای رسمی و شبکه های اجتماعی خود منتشر کرده است. انتشار این خبر بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت و با واکنش های مثبت بسیاری از سوی کاربران اینترنتی همراه بود.

«کاشت صلح» هدفش از اجرای این پروژه را حمایت از فعالیت هایی اعلام کرد که در راستای حقوق دگرباشان انجام می شود، به باور آنها اجرای این برنامه نمادین، بر ضرورت احترام بر حقوق دگرباشان و برابری جنسیتی در فضا هم تأکید می کند.

در ماههای اخیر این سازمان غیرانتفاعی برنامه های آموزشی و تبلیغاتی مختلفی را در این رابطه انجام داده و تلاش می کند از این طریق به درک بیشتر و شناخت بهتر جامعه از حقوق و نیازهای دگرباشان کمک کند.

«پرچم رنگین کمان» یا «پرچم افتخار» از شش رنگ اصلی تشکیل شده که هر کدام نشان یکی از اقلیت های جنسی است.

این پرچم توسط «گیلبرت بیکر» در سال هزار و نهصد و هفتاد و هشت در شهر سانفرانسیسکو طراحی شد و پس از چند مرحله تغییر و دگرگونی، به شکل امروزی در آمد و بعنوان نشان رسمی دگرباشان در جهان شناخته می شود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here