شماری از پناهجویان افغان به اتهام تن فروشی در اندونزی بازداشت شدند

0
2381

دولت اندونزی می‌گوید شبکه‌ای را کشف کرده‌اند که در آن مردان جوان مهاجر در شهر مرزی باتم به تن فروشی اشتغال داشتند.

هیرو سانتوسا، سخنگوی اداره مهاجرت اندونزی، در مصاحبه با بخش اندونزی بی‌بی‌سی تایید کرده است ده مهاجر و یک فرد رابط اندونزی در این شبکه عضویت داشته‌اند.

به گفته آقای سانتوسا ۹ تن از این افراد خود را افغان و یک نفر خود را پاکستانی معرفی کرده‌اند.

مقام‌های اندونزی گفته‌اند این مردان با همکاری با دلالان اندونزی در برابر دریافت پول گزاف، در اختیار مشتریان مرد و زن قرار می‌گرفتند.

به گفته سخنگوی اداره مهاجرت اندونزی، “گمان می‌رود تبعه اندونزی بازداشت شده فرد رابط این شبکه باشد و شماری از بازداشت شدگان، از سوی کمیساری عالی سازمان ملل برای پناهندگان، به عنوان پناهجو شناخته شده‌اند.”

به گفته هیرو سانتوسا، افراد مظنون ساکن اردوگاه‌های پناهجویان نبودند بلکه در خانه‌های مشترک که از سوی سازمان ملل تهیه شده زندگی می‌کردند.

مقام‌های محلی گفته‌اند که تحقیقات در مورد این شبکه را در پی دریافت گزارش‌هایی آغاز کردند حاکی از اینکه مردانی با سیمای خاور میانه‌ای، در نزدیکی هتلی در باتم دیده شدند که سوار اتومبیل‌های لوکس می‌شدند.

آقای سانتوسا گفته است که مظنونین هنگام رد و بدل کردن پول، بازداشت شدند.

رسانه‌های اندونزی گزارش کرده اند که در میان مردان افغان بازداشتی، یک پسر ۱۵ ساله هم بوده است.

شهر جزیره‌ای باتم در نزدیکی مرز سنگاپور واقع شده است.

اندونزی مسیر قاچاق پناهجویان افغان به استرالیا بود و پناهجویان از این کشور با قایق عازم سواحل استرالیا می‌شدند. با به اجرا درآمدن سیاست‌های سختگیرانه مهاجرت در استرالیا، شمار زیادی از افغان‌هایی که در صدد مهاجرت به استرالیا بودند، در اندونزی مانده‌اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here