برای اطلاع عموم/نامه‌ای سرگشاده‌ از روژی کورد به‌ مدیریت بخش فارسی صدای امریکا

0
518

روژی کورد: در اخبار شانزدهم ژوئن تلویزیون فارسی صدای امریکا و در گزاشی در باب درگیری نظامی در شهر اشنویه‌ فیمابین نیروهای جمهوری اسلامی و پیشمرگان حزب دمکرات کوردستان ایران و گزارشی که شپول عباسی یکی از کارمندان این رسانه فارسی زبان آن را تهیه نموده بود به صورت اشتباهی و مبرز، خبرگزاری مستقل روژی کورد را  به عنوان یکی از ارگانهای خبری حزب دمکرات کوردستان ایران معرفی نمود، حال آنکه بر طبق اساسنامه و نیز تمامی مستندات و نیز حیطه کاری این رسانه چند زبانه (کوردی، انگلیسی، فرانسوی و فارسی)، کاملا مستقل می باشد و هیچ گونه رابطه حقیقی و حقوقی با هیچ کدام از احزاب کوردی در ایران و دیگر قسمتهای کوردستان تجزیه شده ندارد.

مرکز خبررسانی روژی کورد بعنوان مرکزی کوردی که از کشور فرانسه اجازه رسمی کار دریافت نموده و به صورت قانونی ثبت شده است، بیشترین تلاش خود را برای وحدت بین احزاب کورد و نیز دیگر ملل ایران داشته و نیز با پرسنلی کارا و از خودگذشه و ماهر و با حس تعهد نسبت به خوانندگان خویش، سعی در انتقال اخبار کوردستان، جهان و ایران دارد و بر آن بوده و می باشد تا اخبار و به ویژه اخبار مرتبط با حقوق بشر را به صورت چند زبانه به چهانیان برساند.

از اینرو و با توجه به تاثیرات این اشتباه مبرز، مدیریت این رسانه نامه ای رسمی به مدیریت تلویزیون صدای امریکا ارسال نموده است که تاکنون هیچ نتیجه ای در بر نداشته است از اینرو نامه مذکور جهت روشنگری اذهان عمومی و نیز خوانندگان این سایت و بینندگان تلویزیون روژی کورد، در اینجا منتشر می شود.

لازم به توضیح است که مورخه 6 ماه زوئن سال گذشته دبیرخانه حزب دمکرات کردستان ایران طی اطلاعیه‌ای و جهت تنویر افکار عمومی، اعلام نمود که کانال آنلاین ” روژی کورد” هیچ ارتباطی با حزب دمکرات کردستان ایران نداشته و این حزب در برابر محتویات انتشار یافته از این کانال هیچ مسئولیتی ندارد.

متن نامه روژی کورد به مدیریت صدای امریکا بخش فارسی VOA به شرح زیر است:

به‌: مدیریت محترم صدای امریکا بخش فارسی VOA

به استحضار می رساند که در خبرهای مورخه شانزدهم ژوئن رسانه تحت مدیریت شما، گزارشی در ارتباط با درگیری نظامی در شهر اشنویه‌ فیمابین نیروهای جمهوری اسلامی و پیشمرگان حزب دمکرات کوردستان ایران و از تلویزیون VOA بخش فارسی پخش گردید.
در این گزارش که‌ آقای شپول عباسی آنرا تهیه‌ کرده‌ بود، خبر را با اشاره‌ به‌ منبع خبری روژی کورد و استفاده‌ از این منبع اماده‌ کرده‌ بود که این خود جای امتنان دارد.
خبرنگار VOA طی این گزارش، به صورتی اشتباهی و کاملا مبرز، مرکز خبررسانی مستقل روژی کورد را بعنوان یکی از ارگانهای خبری حزب دمکرات کوردستان ایران معرفی نمود، این در حالیست که‌ روژی کورد مرکزی رسمی و ثبت شده‌ در کشور فرانسه‌ میباشد و ارگانی خبری و مستقل است و هیچگونه‌ وابستگی حقیقی و حقوقی به‌ هیچ یک از احزاب و سازمانهای کورد و غیر کورد نداشته‌ و ندارد .

لذا بدینوسیله از مسولین این رسانه‌ فارسی زبان تقاضا داریم که‌ : رسما این اشتباه را تصحیح کرده‌ و از روژی کورد عذرخواهی کنند .

RK : FR:6510 VOA

RK : FR:6510 VOA

نظرات

پاسخی بگذارید