گلایه مردم چند شهرستان کرمان از اجرای طرح انتقال آب هلیل رود

0
1606

جمعی کثیری از سران طوایف، ریش سفیدان و فعالان فرهنگی و محیط زیست با در دست داشتن پلاکاردهایی برای جلوگیری از اجرا نشدن طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود در محل اجرای پروژه سد صفا رود در دامنه های روستای گازرو رابر دور هم جمع شدند.

به گزارش ایسنا، فعالان محیط زیست، لزوم توجه مسئولان را به مشکلات زیست محیطی ناشی از اجرای پروژه انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود خواستار شدند.

ریش سفیدان و بزرگان طوایف و عشایر شهرستان های رودبار، کهنوج جنوب، عنبرآباد،قلعه گنج، فاریاب، منوجان، جیرفت، رابر و بافت نیز  با در ست داشتن پلاکاردهایی در محل سد صفا رود در دامنه های کوهستانی روستای گازرو شهرستان رابر ضمن بیان مشکلات ناشی از اجرای این طرح توسل به قانون را اولین گام برای احقاق حقشان عنوان کردند.

کاظم محمدی سلیمانی از سران عشایر محمدی سلیمانی در جنوب کرمان و شهرستان رابر در جمع معترضین به این طرح گفت: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خدمت به محرومین پیشگام بوده اند. همه نهادها و ارگان های انقلابی حامی دستاوردهای نظام و محرومین هستند.

محمدی سلیمانی با ابراز تاسف از بی توجهی های صورت گرفته به عمر 12 ساله این پروژه خاطر نشان کرد: متاسفانه همگان در اثر بی اطلاعی از تبعات ناشی از اجرای این طرح سکوت کردیم.

وی بر لزوم احترام همه به قانونمداری تصریح کرد: همه باید در چارچوب قانون مطالبات و خواسته هایمان را بیان کنیم زیرا با قانون شکنی و توهین کاری از پیش نمی رود.

محمدی سلیمانی افزود: بهترین راه این است نمایندگانی از همه اقشار و از شهرستان های جنوب کرمان و دو شهرستان رابر و بافت انتخاب بشوند و مطالبات و خواسته های مردمی را پیگیری کنند. این پروژه روی دو تا از سرشاخه های اصلی هلیل رود احداث می شود که نابودی جازموریان و مشکلات زیست محیطی جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت.

محمدی سلیمانی یادآور شد: تعداد 55 روستا با اجرای پروژه انتقال آب از کندر تیل به سد مخزنی صفارود نابود می شوند که تعداد 20 روستا  از این تعداد به صورت مشترک تحت تاثیر سد صفارود هم قرار می گیرند.

وی از تعطیلی پروژه انتقال آب از کند تیل به صفارود در اثر نگرانی‌ها و گلایه‌مندیهای مردمی خبر داد که  دغدغه های مردم مورد توجه مسئولان قرار گرفته اند.

محمدی سلیمانی که به نمایندگی از عشایر و کشاورزان سخن می گفت، اظهار کرد: با اجرای این پروژه زندگی عشایر و روستائیان و کشاورزان تخریب می شود که تخریب محیط زیست و نابودی حیات وحش را نیز رقم خواهد زد.

وی، حوضه ابریز هلیل رود را 350 کیلومتر از دامنه های کوهستانی سیرجان تا جازموریان عنوان کرد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here