کشته شدن کودک بلوچ و پدرش به دست ماموران نیروی انتظامی

0
1595

در جریان حمله ماموران نیروی انتظامی برای بازداشت فردی در ایرانشهر یک کودک خردسال و پدر و داییش کشته شدند.
روز جمعه ۷ مهر در جریان حمله ماموران نیروی انتظامی برای بازداشت یک متهم که در رسانه های ایران به عنوان “شرور” معرفی شده ، کودکی به همراه پدرش و متهم کشته شدند و مادر کودک نیز به علت شوک ناشی ازماجرا در وضعیت روحی بدی به سر می برد.
در همین زمینه و در انتقاد از این اقدم ماموران نیروی انتظامی محمد نعیم امینی فرد نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که تحت تعقیب نیروی انتظامی بود و پرونده مشخصی داشته در این درگیری کشته شد اما متاسفانه در این درگیری یک کودک و پدر خانواده نیز جان خود را از دست دادند.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بی دقتی نیروی انتظامی در این عملیات منجر به فوت یک کودک و پدر خانواده شد، تصریح کرد: “در منزل فرد شرور زن و کودکی و اهالی خانه حضور داشتند و باید نیروی انتظامی به نحوی عمل می کرد که آسیبی به سایر اهالی خانواده وارد نمی شد در واقع انجام چنین عملیات هایی باید با برنامه ریزی منسجم و اصولی انجام شود.”
هویت این کودک “مرتضی روستا” و پدرش ” مصطفی روستا” و دایی وی “محمد دادخواه” معرفی شده است که در تیراندازی ماموران نیروی انتظامی کشته شدند.
عملکرد نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تا کنون با انتقادهای بسیار زیادی از سوی مردم ، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس مواجه شده است.
نیروی انتظامی بدون ضابطه مشخصی و با علم به اینکه خودروهایی سواری حامل کالاهای مصرفی هستند و صرفا بخاطر اینکه به ایست آنها توجه نمی کنند، به سمت آنها آتش می گشایند که سبب کشته و زخمی شدن بسیاری از شهروندان بلوچ شده است.
فعالان می گویند، مواردی مانند این هیچ گاه در تهران و کلان شهرها مشاهده نمی شوند و هزینه چنین اقدامی در مرکز کشور بسیار سنگین است اما گویا این موضوع در بلوچستان کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here