سیل اخیر افزون بر ۷۰۰ میلیارد به ایرانشهر خسارت وارد کرده است

0
1477

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: سیل تیرماه امسال افزون بر۷۰۰ میلیارد به بخش های مختلف کشاورزی، آب، برق، راه و مسکن و تاسیسات شهری خسارت وارد کرده است.

بلوچی : نبی بخش داودی با تاکید برتوجه بیشتر به زیرساخت ها و آمادگی ادارات در مقابل حوادث افزود: بارش ۵۰ میلیمتری باران و طوفان ۱۰۱کیلومتری در مدت یک ساعت در ایرانشهر کم سابقه بوده است.

وی میزان بارندگی سالیانه ایرانشهر را حدود ۱۰۰میلیمتر عنوان کرد و گفت: اگر مدیران و تمامی دست اندرکاران شهرستانی در صحنه نبودند این سیل و طوفان خسارت های زیادی به ایرانشهر وارد می کرد و خسارات سیل ۱۳۷۶ بار دیگر در منطقه تکرار می شد.

فرماندار ایرانشهر بر شناسایی چهارده رشته قنات در داخل شهر، شناسایی منازلی که در حریم و روی قنوات احداث شده اند و اعلام و هشدار به ساکنان و مالکان اماکن و مالکان قنوات به منظور جلوگیری و کاهش آسیب های احتمالی تاکید کرد و گفت: پیگیری دریافت اعتبار مورد نیاز بکارگیری مشاور برای بررسی میدانی قنوات و مطالعات مرتبط، پیگیری تسهیلات برای احداث اماکن تخریبی ناشی از سیل، بررسی میدانی اماکن عمومی اعم از مدارس، مساجد و اماکن اداری، نظامی در حریم قنوات و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی ضروری است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here