بلوچ های شهرستان گالیگش بعد ۳۸ تازه اجازه اقامه نماز جمعه گرفتند

0
1027

اهل سنت گالیگش بعد از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اولین نمازجمعه را با حضور جمعوکثیری از نمازگزاران اهلسنت خود (۱۲ خرداد ۹۶) در مسجد النبی (ص) برگزار کردند.

به گزارش  بلوچی به نقل از پایگاه خبری مولانا گرگیج، مولوی نعمت‌الله کاشانی در این مراسم با تشکر از مولانا محمدحسین گرگیج امام‌جمعه اهل سنت آزادشهر که موجبات اقامه نماز اهل سنت در شهرستان گالیکش را فراهم کردند گفت: پیامبر گرامی اسلام برای درک مسلمانان از روز جمعه و اقامه نماز در آن فضائل بی‌شماری ذکر کرده است.
برا اساس این گزارش هفته جاری با پیگیری‌های مستمر مولانا محمدحسین گرگیج امام‌جمعه اهل سنت شهرستان آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش مجوز اقامه اولین نماز جمعه اهل سنت شهرستان گالیکش توسط آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان به مولوی نعمت‌الله کاشانی (مشعوف) از شاگردان مولانا محمدحسین گرگیج داده شد.
طبق آمار حدود۳۰ روستای بلوچ‌نشین در گالیکش وجود دارد که جمعیتی قریب ۱۵ هزار نفر از مجموع جمعیت ۶۳ هزارنفری این شهرستان را تشکیل می‌دهند که مجبور هستند برای اقامه نماز جمعه و شعائر مذهبی از دفتر رهبری اجازه بگیرند و اکثرا دریافت این مجوز سال ها طول می کشد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here