محدودیت های اعمال شده در مراسم فارغ التحصیلی طلاب دارالعلوم زاهدان

0
1592

اینترنت عمومی شهر زاهدان در هنگام برگزاری همایش فارغ التحصیلی طلاب اهلسنت زاهدان که با استقبال بسیار گسترده ای رو به رو شد از کار انداخته شد.

 مسئولان مخابرات در زاهدان همزمان با شروع همایش فارغ التحصیلی مکی زاهدان انترنت این شهر را ضعیف و چه بسا قطع کردند. این اقدام پس از آن است که مسئولان رسانه ای این حوزه اهلسنت از برنامه پخش زنده اینترنتی همایش خبر دادند.

مسئولین اعلام کرده اند که “اوپراتور” به علت “حجم بالای جمعیت” جواب نداده و مشکل اینترنت ایجاد شده است این درحالی است که پایان جلسه که جمعیت هنوز در جلسه حضور داشتند اینترنت به حالت عادی برگشت.

مسئولان امنیتی پیش از همایش به برگزار کنندگان طی پیامی نسبت به پخش زنده اینترنتی هشدار داده بودند.

یک منبع مطلع در اینباره گفت: “در باره جلسه شدیدترین سانسور اعمال شدند، چند روز پیش شورای تامین شهرستان زاهدان با حضور نمایندگان حوزه جلسه داشت وتصویب کردند که جلسه از شبکه استانی هامون پخش بشه ولذا شما پخش مستقیم نداشته باشید تا شبکه های بیرونی بهره برداری نکنند ولی علی رغم این مصوبه شبکه هامون هیچ برنامه ای از مراسم پخش نکرد”

این منبع افزود: همچنین از ورود مولانا حیدری نایب رییس مجلس سنای پاکستان و دبیر کل جمعیت علمای اسلام جلوگیری شده است.

وی ادامه داد برخی از مهمانهای جلسه نیز اجازه حضور در همایش را پیدا نکردند که منجمله میتوان به کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان، مولانا محمد حسین گرگیج امام جمعه اهلسنت آزاد شهر گلستان دکتر جلال جلالی زاده نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و بسیاری از علمای خراسان و جنوب اشاره کرد.

گزارش شده که ایست وبازرسی های ورودی شهر زاهدان نیز مانع ورود برخی از مسافرانی که از استان ها و شهرهای مختلف برای شرکت در همایش فارغ التحصیلی به زاهدان سفر کردند، شدند.

این نمایش پرده‌ای نیاز به جاوااسکریپت دارد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here