شلیکها و رفتارهای بی ضابطه ماموران انتظامی-امنیتی در بلوچستان همچنان قربانی میگیرد

0
895
بگزارش عدالت نیوز شلیکها و رفتارهای بی ضابطه ماموران انتظامی و امنیتی در بلوچستان طی دو روز گذشته جان حداقل پنج شهروند بلوچ را گرفته است. دو کشته در منطقه کورین یک کشته در منطقه مرزی میرجاوه و دو کودک در شهر زاهدان کشته هایی هستند که در اثر شلیکها و رفتارهای بی ضابطه ماموران انتظامی و امنیتی جان خود را از دست داده اند.
کمپین فعالین بلوچ رسانه فعال در زمینه مسائل بلوچستان در این رابطه گزارش داده است “روز گذشته (23 فروردین) ماموران نیروی انتظامی در بلوار میرحسینی زاهدان که یکی از نقاط پرتردد شهر تلقی می شود اقدام به تعقیب و گریز بی ضابطه یک خودرو زانتیا نمودند که در این بین دو کودک زیر گرفته شده و کشته شدند.”
این وبسایت افزوده است که ماموران پس از این واقعه بدون بررسی وضعیت این دو کودک “محل حادثه را ترک کردند.”
علاوه بر این دو روز پیش از این حادثه (نیمه شب 21 فروردین) نیز نیروهای سپاه پاسداران در منطقه کورین زاهدان پس از آنکه توسط مبارزین اهلسنت بلوچ مورد هدف قرار گرفته بودند با تیراندازی بی ضابطه خود بسوی خودروی یکی از اهالی منطقه دو تن از شهروندان بلوچ به نام های “حاج یوسف شه بخش و کامران شه بخش” را بقتل رساندند.
روز گذشته 23 فرودین نیز نیروهای هنگ مرزی میرجاوه طی یک رفتار بی ضابطه جهت متوقف کردن یک خودروی وانت حامل چند گالن گازوئیل پس از پیچیدن بسمت این خودرو با آن بصورت رخ به رخ تصادف کردند که در نتیجه آن یکی از سرنشینان خودرو وانت جان خود را از دست داد و دیگر سرنشین این وانت بشدت مجروح شد. علاوه بر این یکی از ماموران نیز در این حادثه مجروح شده بود.
شلیکها و رفتارهای بی ضابطه ماموران امنیتی بر علیه شهروندان بلوچ در حالی صورت میگیرد که این ارگانها و نهادهای انتظامی-امنیتی نتنها تاکنون هیچگاه پاسخگوی رفتارهای خود نبوده اند بلکه قربانیان خود را با تهدید و ایجاد پیچیدگی های اداری به اجبار از پیگیری شکایتهای خود منصرف کرده اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here