آزادی سه زندانی سیاسی بلوچ و انتقال یک زندانی سیاسی عقیدتی بلوچ به زندان

0
952
بنا به گزارشها سه زندانی سیاسی بلوچ  که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی یک سال و دو ماه پیش بازداشت شده بودند آزاد شدند.روند بازداشت این زندانیان بی دفاع بلوچ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی ،اتهامی که دهها شهروند بلوچ با ان روبرو هستند در سانسور خبری و عدم درز هر گونه خبر بازداشت آنان صورت گرفته وپس از یک سال و دو ماه در بازداشت و تحت شکنجه ازاد گشته اند.مقامات رژیم در رابطه با بازداشت های غیر قانونی در بلوچستان هرگز اطلاع رسانی ننموده اند.
 به گزارش کمپین فعالین بلوچ، عیسی آهورانی، انور بلوچی و عبدالوهاب حکیمی پس از ۱۴ ماه بلاتکلیفی روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه از زندان زاهدان آزاد شدند. این سه زندانی سیاسی هم پرونده بعد از یک سال دو ماه بلاتکلیفی هفته گذشته حکم ۶ ماه حبس دریافت کرده بودند که بخاطر گذراندن مدت یک سال و دو ماه در بلاتکلیفی جزو مدت زندان محسوب و آزاد شدند.
انتقال مولوی بسم الله براهویی زندانی سیاسی عقیدتی بلوچ به زندان مرکزی زاهدان
روحانی اهل سنت بلوچ بعد از ۱۵ روز از وزارت اطلاعات به زندان مرکزی زاهدان منتقل شد.
مولوی بسم الله براهوی روحانی بلوچ که اتهام فعالیت های مذهبی بازداشت شده بود از بازداشتگاه وزارت اطلاعات به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است. این روحانی ۵ بهمن ماه سال جاری (۹۵) به اتهام “فعالیت های مذهبی و سخنرانی در مسجد امیر حمزه در کریم آباد زاهدان” توسط نیروهای امنیتی بازشت شده است.
 نامبردا ابتدا به مدت ۱۵ روز در بازداشت وزارت اطلاعات تحت فشار و تهدید بوده و پس از آن به بند ۶ زندان مرکزی زاهدان منتقل شده است. مولوی بسم الله براهوی پس از “چند روز” از بند ۶ به بند ۸ این زندان منتقل شده است.
 منابع نزدیک به این روحانی وی را “سخنران و واعظ توانمند”ی خطاب کرده اند که “زندانیان بند ۶ را نیز مجذوب خود کرده بود”

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here