طوفان شن هوای زاهدان را بحرانی کرد/ اواخر هفته سیستان و بلوچستان بارانی می شود

1
1185

مجددا روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه سرعت وزش باد در نواحی مرکزی و نواحی شمالی افزایش می یابد وسامانه بارشی وارد استان می شود و روز های پنجشنبه و جمعه در کل استان شاهد افزایش ابر و بارش باران خواهیم بود. انتهای پیام

رضا فرجی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون، در خصوص وضعیت هوای استان در هفته جاری اظهار داشت: هم اکنون میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان زاهدان به 555 میکروگرم بر متر مکعب رسیده که در هوای زاهدان در وضعیت بحرانی و خطرناک است.

وی ادامه داد: طوفان شن ایجاد شده ناشی از وزش باد های شدید جنوب غربی در شب و روز گذشته در زاهدان است که از سمت کویر لوت و مرز استان کرمان با سیستان و بلوچستان می وزد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان تصریح کرد: غلظت گرد و غبار میزان دید را در زاهدان به 900 متر، در نصرت آباد به 500 متر و در خاش به 200 متر کاهش داده است. فرجی افزود: انتظار داریم به تدریج از غلظت گرد و غبار کاسته و شرایط آب و هوایی در زاهدان بهتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز از شدت وزش باد کاسته می شود، اضافه کرد: امروز منطقه سیستان وزش بادهای سرد شمالی را داریم که امروز و فردا شاهد کاهش دما در استان هستیم.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: مجددا روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه سرعت وزش باد در نواحی مرکزی و نواحی شمالی افزایش می یابد وسامانه بارشی وارد استان می شود و روز های پنجشنبه و جمعه در کل استان شاهد افزایش ابر و بارش باران خواهیم بود

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here