حذف نام بلوچستان توسط شبکه خبر در پوشش گزارش امداد رسانی به آسیب دیدگان سیلاب

0
778
عدالت نیوز:قبل از برنامه حذف نام بلوچستان از سربرگ ادارت و سرتیتر رسانه ها ،بحث تجزیه بلوچستان و تقسیم آن به سه الی چهار استان دیگر مطرح بود و پس از واکنش شدید مردم و احزاب مخالف بلوچ به طرح تجزیه سرزمین مادری و نابودی هویت خویش ،بحث حذف نام بلوچستان بصورت گسترده و هماهنگ توسط ادارات موجود در بلوچستان با پشتیانی رسانه ای قوی شروع شد. در تازه ترین گزارش شبکه خبر در رابطه با پوشش کمک به سیلاب زدگان بلوچستان نام بلوچستان را حذف و تنها اکتفا به نام سیستان نموده است.
طرحی بر پایه حذف نام تاریخی بلوچستان این امر یک امر اتفاقی و تصادفی نیست بلکه سیاستی در راستای بلوچستان زدایی و هویت ملی ملت بلوچ می باشد.در سابق نام این استان فقط بلوچستان بود.تقریبا پس از دو دهه از اشغال حاکمیت محلی بلوچستان توسط رضا میر پنج پسوند سیستان به نام این استان گره خورد و در این میان شهرهای بسیاری نیز تغییر نام یافت .

 طرح بلوچستان زدایی با حذف نام بلوچستان از نام استان و تنها اکتفا کردن به نام سیستان طرحی است که طی چند سال اخیر از سوی کارگزاران غیربومی و مهاجران زابلی برای سهم خواهی و نابودی هویت ملت بلوچ و نابودی سرزمین بلوچستان با استفاده از تحریف و تغییر در تاریخ و متون تاریخی از جمله نقشه ها ،خبرگزاریها،در تلویزیونها،نقشه ها و کتب درسی با سرعت در حال حذف نام بلوچستان ،این سرزمین اسطوره ای هستند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here