محمد صابر ملک رئیسی؛ بازجویی و انتقال به بیمارستان خارج از زندان اردبیل

0
1212

روز جاری، محمد صابر ملک‌ رئیسی زندانی سیاسی بلوچ که حکم محکومیت ۱۵ ساله خود را بصورت تبعیدی در زندان اردبیل سپری می کند، جهت انجام آزمایشات به بیمارستان تخصصی منتقل و پس از معاینه به زندان بازگردانده شد. او که اعتصاب غذای خود را به تازگی پایان داده است همچنین امروز به دلیل نوشتن نامه هایی به گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد مورد بازجویی قرار گرفت.

 صبح روز جاری متخصص بیمارستان فاطمی اردبیل، محمد صابر ملک‌ رئیسی را به دلیل بیماری هموروئید مورد معاینه قرار و برای او داروهای یکماهه تجویز کرده است. این زندانی اگر بعد از یکماه بهبود نیافت بایستی تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

همچنین امروز، آقای ملک رئیسی توسط یک نهاد امنیتی در مورد نگارش نامه هایی سرگشاده به اسما جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد حقوق بشر ایران تحت بازجویی قرار گرفته است.

یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی در تبعید، با بیان موارد فوق گفت که هنوز وعده مسئولین در مورد خواسته های اعتصاب غذای وی محقق نشده است.

شایان ذکر است، محمد صابر ملک پور ظرف هفته های گذشته بعد از یک اعتصاب غذای ۲۰ روزه، در دو رنجنامه خطاب به خانم جهانگیر با عنواین «از تخت شکنجه ای به نام “معجزه” تا تهدید به اعدام» و «شبها تا صبح بازجویی همراه با شکنجه میشدم» از شرح مظالم بر خود رفته گفته بود و از این کارشناس سازمان ملل خواستار رسیدگی  به وضعیت خود و سایر زندانیان عقیدتی در ایران شده بود.

لازم به یادآوری است این شهروند که در نوجوانی بازداشت و اکنون هشتمین سال حبس در تبعید خود را در زندان اردبیل سپری می کند، نامه ای سرگشاده به حسن روحانی رئیس جمهور نوشته بود. آقای رئیسی در این نامه با تاکید بر اینکه روز هشتم دی ماه به مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد اردبیل با دستبند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده است، از وضعیت بحرانی خود ضمن تحمل حبس در تبعید شکایت و از اعتصاب غذای اعتراضی خود خبر داده بود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here