مولانا عبدالحمید: در طرح توسعه سواحل مکران، استفاده از نیروهای بومی مدنظر قرار گیرد

0
707

مولانا عبدالحمید در مراسم نماز جمعه این هفته زاهدان، با اشاره به برگزاری کنفرانس “طرح توسعه سواحل مکران” که اوایل هفته‌ی جاری در چابهار برگزار شد، بر لزوم استفاده از «نیروهای بومی» در مراحل مختلف این طرح تاکید کردند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه زاهدان، مولانا عبدالحمید در این مراسم، در تشریح طرح توسعه سواحل مکران اظهار داشتند: طرح توسعه سواحل مکران، طرحی‌ است که از منطقه جاسک تا چابهار را شامل می‌شود. این مناطق نسبت به سایر مناطق ساحلی کشور به‌خاطر نزدیکی با اقیانوس از مزیت ویژه‌ای برخوردار هستند که قابلیت اجرای طرح‌های توسعه‌ای را دارند.

طرح مذکور اگر به‌طور کامل اجرایی شود نه‌تنها استان سیستان‌وبلوچستان و کشور، بلکه تمام کشورهای آسیای میانه و منطقه را متحول می‌کند. مدیریت دارالعلوم زاهدان تاکید کردند: پیش از تکمیل این طرح، باید زمینه‌ی مشارکت مردم استان فراهم شود. مردم منطقه باید با سرمایه‌گذاری و همچنین کسب مهارت و تخصص در زمینه‌های مورد نیاز، آمادگی خودشان را برای همکاری با این طرح نشان دهند، زیرا این توسعه در این استان انجام می‌گیرد و مردم استان برای استفاده از آن در اولویت قرار دارند.

مولانا عبدالحمید تصریح کردند: استانداری محترم سیستان‌وبلوچستان و دولت تدبیر و امید نیز باید برای آموزش و مهارت مردم استان برنامه‌ریزی کنند تا قبل از همه، ابتدا افراد بیکار در این منطقه مشغول کار شوند، نادیده‌گرفتن مردم منطقه اقدام خوشایند و مناسبی نیست.

پیش از این نمایندگان چابهار بارها از عدم بکارگیری نیروهای بومی بلوچ در مشاغل ایجاد شده در چابهار گلایه کرده اند. در آخرین مورد از این دست عبدالغفور ایرانژاد نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر و کنارک در مجلس شورای اسلامی به وزیر بهداشت درباره لزوم بررسی حل مسئله عدم جذب نیروهای بومی شهرستان چابهار در آزمون استخدامی اخیر در این شهرستان تذکر داد.

عدم به کارگیری از شایستگان قوم بلوچ همواره مورد انتقاد علما و اندیشمندان بلوچ بوده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here