جینوساید بلوچ

0
1406
جنوساید به معنی نسل کشی،امحاء و از بین بردن انسانها بمنظور ایجاد حفظ سلطه ،زردون و راندن آنان از یک چغرافیایی که آنها در آنجا ساکن اند.
 محمود بلوچ
جنوساید دارای مراتب و اشکال مختلفی است.و تنها به امحاء فیزیکی و نسل کشی محدود نیست بلکه این نوع از جنوساید حالت اولیه آن است . نابودی هویت فرهنگی،تاریخی،زبانی،جغرافیایی،دینی و…بسیاری اشکال دیگر که جزء شناسه های یک ملت و قوم هستند نیز بخشی از جنوساید و در ردیف( جنوساید سفید )قرار دارند.
 جنوساید بر اثر نفرتها،حسادات،و قدرت تک محور ؛ تک قطبی که خواهان نابودی قشر ضعیف تر و یا بمنظور اشغال سرزمین ملتهای دیگر ونابودی ان سرزمین روی می دهد و و از ابتدای تشکیل گروههای انسانی بوجود امده است و متعلق به زمان خاص و این دو ره ویا تنها در مورد ملت و سرزمین ما نیست.
جنوساید در هر دو حالت فیزیکی و سفید خطری بالقوه برای حیات بشر و ملل تحت ستم می باشد ودارای تبعات روحی ،روانی،اجتماعی و فرهنگی ،اقتصادی و محیط زیست می باشد و این مسئله یک مسئله بین المللی و صیانت از حقوق بنیادین بشر است که باییستی آمران و عاملان آن تحت پیگرد،بازداشت و مورد محاکمه گردند.
ملت بلوچ نیز بی نصیب از این جنایت نشده است و همیشه مورد تاخت و تاز قرار گرفته و در اشکال مختلف دشمنان در پی نابودی فیزیکی و فرهنگی آن برآمده اند و عمده دلیل این جنایات بعلت روحیه صلح طلبی و ظلم ناپذیری ملت بلوچ بوده است.
و تنها روحیه ظلم ناپذیری و تعصب ملی باعث شده است تا هویت ،زبان و دیگر شناسه های تاریخی و سرزمینی با وجود حملات و جنایات گسترده تا حدودی در امان بماند.
 اگر روحیه ظلم ناپذیری بلوچ وجود نداشت، هجمه و حملات شدیدی که به سرزمین بلوچستان و به ملت بلوچ وارد شده است دیگر امروز آثاری چندان از ملت بلوچ و شواهد تاریخی و سرزمینی آن وجود نداشت.
 در طول هشتادو هشت سال در سایه دو رژیم پهلوی وخمینی بلوچستان و ملت بلوچ با دو تراژدی بزرگ روبرو بوده است،نسل کشی سیستماتیک و تزریق فقر و دوم نابودی شناسه های ملی و سرزمینی بلوچستان،وضعیت بغرنج مردمان بلوچ و محرومیت بالای 90 درصدی مطلق موجود در بلوچستان شواهد زنده و انکار ناشندنی است که از منظر هیچ چشم بینایی پنهان نمانده است.
 در همین زمینه در تلاشیم تا مستندات جنایت نسل کشی در بلوچستان را با مستندات کافی در آینده پس از تکمیل فایل جنایت در بلوچستان (و البته در دوره رژیم فعلی را )در اختیار سازمان های بین المللی و سازمان حقوق بشر و دیوان کیفری بین المللی قرار دهیم تا جهان از نگاهی مترادف با گذشته با جنایات وارده به ملت بلوچ و سرزمین بلوچستان آشنا ،و به فریاد این ملت مظلوم در بند تحت ستم رسیده و در همدردی با ما و برای نجات از جنایت و بار محکومیت و تحریم سنگینی علیه رژیم فاشیست بظاهر جمهوری اسلامی را اتخاذ و به مرحله اجرا بگذارند.
لازم به یادآوری است نسل کشی (جنوساید) یکی از چهار جرم شدید تعریف شده در جرائم دیوان کیفری بین المللی است که بایستی در یک دادگاه مستقل بین المللی بررسي و مجریان آن ملزم به پاسخگویی و گردن نهادن به حکم صادره در محضر جامعه جهانی میباشند.
 نمونه های بارز جنوساید بلوچ شامل موارد ذیل میباشد.
 1_تجزیه سرزمین و نابودی هویتی،(هزاران بلوچ طی یک پروسه خائنانه توسط حکومت مرکزی در سال 1326 از سرزمین مادری جدا(به کرمان،هرمزگان،خراسان) و سرزمین های جدا شده به مرور زمان هویت تاریخی خود را از دست داد و مردمان بلوچ در بخشهای تجزیه شده مورد ستم و سرکوب شدید قرار گرفته،زبان و هویت بلوچی به مرور زمان از آنان سلب شد،ترکیب جمعیتی بخشهای جدا شده از حالت خود خارج و تبدیل به شهرها و مناطق غیر بلوچ نشین گشت،هزاران تن آواره واقدام به مهاجرت اجباری کردند،دین مردمان بلوچ در مناطق تجزیه شده تبدیل و تغییر داده شد).
 2_حمله گسترده به مناطق بلوچ نشین منجمله دهها روستا در بلوچستان و قتل عام تمامی مردان آن روستاها منجمله روستای کناردُر درنیکشهر،جنگونه در نصرت اباد خاش،پیر سوران در 70 کیلومتری زاهدان،نصرت آباد،قلعه بید در خاش،روستای ناگت از توابه زاهدان،تخریب کامل روستای گورناک در شهر سرباز.و… 3_تزریق فقر وبرخورد تبعیض آمیز به عمد و عدم استخدام و یا تامین منابع شغلی برای ملت بلوچ و قتل عام هزاران بلوچ طی اتهامات و یا در مسیر مشاغل کاذب 4_ممنوعیت تدریس زبان مادری.
 5_انهدام آثار تاریخی به عمد و یا بی توجه به نابودی آثار تاریخی و یا عدم ثبت آن جز میراث فرهنگی و تاریخی بلوچستان،تغییر نقشه هاو اسناد تاریخی و هویتی بلوچستان.
   6_ممنوعیت ثبت هویت شهروندان بلوچ با نامهای بومی و یا تغییر به دلخواه فامیلی و اسامی افراد در شناسنامه ها
 7_عدم برخورداری از هرگونه تسهیلات اجتماعی و اقتصادی.
 8_توزيع و آلوده نمودن جامعه به مواد مخدر و توهم زا ،ويروسهاي عفوني و کشنده،عقيم نمودن مردان و زنان.
 9_اداره بلوچستان بصورت امنیتی در طی سالهای مدید و جنایات نظامیان بدون محاکمه و پیگرد قانونی،اعدام و تیرباران صحرایی،محاکمه در دادگاههای نظامی چند دقیقه ای این موارد تحت عناوین مختلف که مردم و جامعه جهانی از آن مطلع و چه بسا مواردی نیز که تا بحال آشکار نشده اند از موارد و مصاديق بارز جنوساید بلوچ میباشد.
 در جنوسايد علاوه بر حذف فيزيکي انسانها،صدمات ديگری نيز در حوزه هاي مرتبط با زندگي انسانها ايجاد مينمايد که شامل موارد ذيل ميباشد.
 صدمه روحي و رواني و اجتماعي:اعمال جرائم جنوسايد داراي اثرات روحي و رواني بجهت تحقير و تضيع و تهديد حقوق آن جوامع بوده که در واقع شيرازه زندگي آنان از هم گسيخته شده است و جبران آن به پروسه دراز مدت نياز دارد . صدمه محيط زيست:اين حوزه بدليل استفاده از سلاحهاي کشتار جمعي و آلوده نمودن سرزمين آنان و حتي خالي نمودن سرزمین از ساکنان آن و تبديل آباديها به مخروبه موجب لطمات بزرگي به محيط زيست ميشوند.
 صدمه به تاریخ و فرهنگ:این حوزه نیز بدلیل حمله مهاجمین،میراثهای فرهنگی و تاریخی نیز نابود شده و حتی باقی مانده آثار را بنفع خود غصب مینماید.
 صدمه اقتصادي: از ديگر حوزه هاي تخريب شده در جنوسايد ، هدر رفتن اساس و بنيان شرايط توليد،بازرگاني و تجارت و درآمد آن جوامع است که تضعيف آن در واقع کارا ترين ضربه ( تيرخلاص )به آن جوامع است و ديگر حتي آنها قادر به تامين مايحتاج اوليه خود نيز نميباشند.
 در جهت جنوسايد ترفندهاي ديگر نیز انجام ميگيرد که ميتوان به ترويج فساد و فحشاء و ….همچنين عدم بهره مندی از تحصيلات و دانش ، گزینش جهت ورود به دانشگاهها و استخدام ،بهم زدن ترکیب جمعیتی ،عدم مشارکت دادن در اداره مملکت،عدم ارایه ارتباطات سريع و عقب نگه داشتن از فن آوري روز دنيا و حتي هک کردن سايتها و لينک به سايتهاي بي اخلاقي را ميتوان نام برد.
 همه موارد از مصاديق جنوسايد در ادوار مختلف توسط حاکمان زمان انجام گرفته که متاسفانه با يک تحليل و آناليز غلط شروع شده و هرگز نتوانسته اند به اهداف غير انساني خویش نيز دست بيابند.
آنچه تا کنون آمران و عاملان جنوسايد براي خود بعنوان دستاويز از آن سوء استفاده نموده اند ، برچسب جدايي طلبي و اخلال در امنيت ملي ودخالت دیگر کشورها بعنوان اهرم وسوء استفاده از ملت بلوچ بر پی به نفوذ به کشور و.. معرفي مينمايند ،که خود آگاه به آن و این امر را بهانه ای برای جنایت بیشتر و بدون پیگیری مجامع بین المللی و قدمی برای فرار به جلو می دانند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here