240 واحد صنفی در بلوچستان طی آذر ماه پلمپ شده است

0
902
طی ماه گذشته حدود 240 واحد صنفی در بلوچستان پلمپ شده است رئیس پلیس امنیت عمومی استان دیروز 18 دی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته است مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس در آذر ماه، به منظور آنچه که وی ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با صنوف متخلف خوانده است از 3 هزار و 600 واحد صنفی در سطح استان بازدید کنند.
 و در این زمینه تعداد” 240 واحد صنفی” به علت عدم رعایت ضوابط و مقررات “پلمب” و به چندین واحد صنفی به علت نداشتن ضوابط لازم اخطار پلمب داده شود. ادعای محمدی نسبت به تخلف این واحدهای صنفی در حالی است که او هیچ اشاره ای به این تخلفهای مورد ادعای خود نکرده است.
نکته ای که در زمان قرار گرفتن در مقابل ادعای برخی کنشگران بلوچ مبنی بر اینکه دستگاه های حاکمیت با بهانه گیری مانع از فعالیت اقتصادی برخی شهروندان بلوچ میشوند، نشان میدهد که این مسول هیچ دلیل قانع کننده ای برای پلمپ این واحدهای صنفی نداشته است و به همین علت از ذکر دلایل پلمپ امتناع کرده است.
اخذ مالیاتهای سنگین شهری و غیر متعارف در مناطق روستایی، و همچنین عوارض شهرداری در کنار ایجاد پیچیدگی های اداری برای اخذ مجوز فعالیت کسب و علاوه بر این تصرف اموال کاسب کاران بلوچ توسط نیروهای انتظامی تحت عنوان کالای قاچاق که طیف گسترده ای از اموال و اجناس را در بر میگیرد باعث شده است که مردم بلوچ در امر ایجاد کسب و کار همواره با مزاحمتهایی مواجه باشند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here