در پی اعتراض شهروندان بلوچ بنر توهین آمیز در بیدخون برداشته شد

0
1181

پس از نصب یک بنر توهین آمیز مبنی بر “مواد فروش” و “مهاجر” بودن بلوچ ها کاربران شبکه های اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داده و خواستار “عدم توهین به قوم بلوچ” و “برداشتن این تابلو” شدند که اعتراض ها جواب داده و بنر پیشین جایگزین بنر جدیدی شد.

 بلوچی:  در پی انتشار بنری در شهر بیدخون عسلویه در فضای مجازی مبنی بر هشدار به بنگاه های املاک درخصوص اجازه ندادن منازل به قوم بلوچ، این موضوع با واکنش های گسترده ای مواجه شد.

در آخرین مورد از این واکنشها فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه نیز با رد انتساب این بنر با مجموعه ناجا، آن را محکوم کرد.

بنر مذکور از سوی کلانتری ۱۲ روستای بیدخون عسلویه، به حکم یک “مقام قضائی” نصب شده بود.

برخی از کاربران نیز در واکنش به دغدغه های موجود نوشته بودن: نمی توان ضعف نظارت و کنترل امنیت توسط دستگاههای مربوطه در عسلویه را با چنین اقدامات زننده ای جبران و توجیه کرد.

نیروی انتظامی عسلویه روز جمعه در اطلاعیه ای، بنر قدیمی را با بنری جدید با این عنوان تعویض کرد:

با توجه به ناکامی و عدم موفقیت دشمنان اسلام در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ناتوانی در انجام اقدام تروریستی در ماههای محرم و صفر که نشان از همبستگی و اتحاد تمام آحاد مردم ایران دارد، عده ای ناشناس با هدف ایجاد تفرقه در بین مذاهب و اقوام ایرانی اقدام به نصب بنری با مضمون کم لطفی به برادران بلوچ در روستای بیدخون از توابع شهرستان عسلویه نموده و آنرا منتسب به یکی از نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران نمودند. این فرماندهی ضمن محکوم نمودن اقدام فوق هرگونه انتساب این اقدام به نیروی انتظامی را تکذیب و اعلام می دارد شهرستان عسلویه با افتخار میزبان همه اقوام عزیز ایران اسلامی بوده و نیروی انتظامی خادم و خدمتگزار همه عزیزان خصوصا قوم با افتخار بلوچ بوده و خواهد بود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here