نفرت افکنی نژادپرستانه بر علیه بلوچها

0
1081
پرده یکی از نفرتهای حاکمیت نسبت به مردم بلوچ بر افتاد! / تحقیر و تبعیض قانونی بر علیه مردم بلوچ! دادگاهی در بوشهر کسانی را که به مردم بلوچ منزل اجاره بدهند را تهدید کرد بگزارش عدالت نیوز بنا بر تصاویری که از بنرهای نصب شده در دهستان “بید خون” واقع در پنج کیلومتری عسلویه در استان بوشهر بدست رسیده است، مقام های قضایی این ناحیه از مردم این شهرک خواسته اند که به مردم بلوچ منزل اجاره ندهند. در توجیح این حکم احتمال فروش مواد مخدر از سوی مرم بلوچ عنوان شده است!!
این حکم در حالی است که هیچ تفسیر دیگری در آن وجود ندارد و حکم دادگاه صرفا بر بلوچ بودن مستاجران تاکید کرده است. نکته ای که بگفته فعالان بلوچ نشان از تبعیض، تحقیر و نفرت مقامات حکومتی نسبت به مردم بلوچ دارد.
خالد کوهی یکی از کارگران بلوچ که سابقه کار در عسلویه را دارد به گزارشگر عدالت نیوز گفته است “هدف از این حکم و بنر محروم کردن مردم بلوچ از کارکردن در عسلویه است. و اگر نه دادگاه میتوانست در این حکم خود بدون نام بردن از ملت بلوچ عنوان کند که با کسانی که به مواد فروشان منزل اجاره میدهند برخورد میشود.” این کارگربلوچ در ادامه میگوید “کار کردن در عسلویه در ماه های گرم بسیار سخت و طاقت فرسا است و در این مدت اکثر کارگران در عسلویه مردم بلوچ هستند اما در ماه های زمستان که هوای عسلویه خنک میشود ،موجی از مردم بیکار از سایر نقاط ایران به عسلویه سرازیر میشوند متاسفانه در این مدت اکثر کارفرمایان در عملی تبعیض آمیز از استخدام مردم بلوچ پرهیز میکنند و اقدام به استخدام کارگران شیعه مذهب و فارسی زبان میکنند.”
این حکم دستگاه قضایی نسبت به مردم بلوچ در حالی است که هزاران تن از مردم بلوچ بدلیل نبود زمینه اشتغال و بیکاری بسیار بالا در محل زندگیشان در استان هرمزگان و مخصوصا عسلویه مشغول به کار هستند. قابل یادآوری است که تحقیر، توهین و تبعیض در حق مردم بلوچ منحصر به این مورد نیست و تقریبا بصورت روزانه این اعمال غیر اخلاقی توسط کارمندان غیر بومی و مخصوصا نظامیان رخ میدهد. بارها گزارش شده است ماموران نظامی در جر و بحث با مردم بلوچ آنها را با الفاظی همچون “سگ سنی” و “بلوچ اشرار” مخاطب قرار داده اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here